Gå til innhold

Enda noen hjemmesnekkra vannblokker


Anbefalte innlegg

Da var blokkene mine (nesten) Ferdig. Så jeg kan vell legge ut noen bilder jeg og :)

 

uthulletT.jpg

Fant meg noen 10mm kobberplater som jeg borra noen hull isteden for å frese ut. Fant ut at det var like greit når jeg hadde minimalt med verktøy.

 

pluggT.jpg

SÅ fant jeg meg noen kobber rør som jeg kutta i passende biter å pressa inn i blokka me skrustikka

PluggeriT.jpg

Da ble det sånn. (med noen raske drag med fila)

 

nippelhullT.jpg

Så borra jeg nye hull til nippler

 

LoddaCPUT.jpg

Jeg sagde av gjengene på nippelene og slipte de så de passa akkurat i hullene. Deretter varma jeg opp hele blokka med gassbrenner og smelta loddetinn inn i sprekker rundt nippler og kobber røra.

 

CPUT.jpg

Sånn ble blokka til slutt :) Nå skal den bare planslipes og eventuelt lakkeres eller styles så den ser bedre ut ;)

 

GPUT.jpg

Gjorde akkurat det samme med GPU blokka. her er den under grillinga :)

 

vannretning.jpgCPU

vannretningGPU.jpgGPU

Sånn strømmer vannet i blokkene. Ble kanskje litt snodig design på CPU blokka fordi jeg ombestemte meg mange ganger mens jeg holdt på, men den funker sikkert ;) Nå må jeg kjøpe pumpe og radiator, eventuelt røske ut fra bil :) hva annbefales av pumper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vann pumpes fra midten å treffer rett på en vegg, og fordeles da på 2 kanaler.

Vist kanalene er like store hele veien vil dette fungere som en omvent struping dermed vil meste parten av strømmen gå til den venstre sida ?

Eller er eg helt på jordet nå?

 

Dette kan nok lettest sjekkest med å prøve :devil:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette er jo et gammelt, om ikke det første vannblokkdesignet som kom for almenheten. Likefullt vil jeg tro den fortsatt holder i massevis til normalt bruk. Man får faktisk en hel del turbulens med kryssboringer som er bra. Ulempen er jo at bunnen blir ganske tykk enkelte plasser. Alt i alt ser det ut som dette ble et godt gjennomført prosjekt :yes:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...