Skurk Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Da var blokkene mine (nesten) Ferdig. Så jeg kan vell legge ut noen bilder jeg og Fant meg noen 10mm kobberplater som jeg borra noen hull isteden for å frese ut. Fant ut at det var like greit når jeg hadde minimalt med verktøy. SÅ fant jeg meg noen kobber rør som jeg kutta i passende biter å pressa inn i blokka me skrustikka Da ble det sånn. (med noen raske drag med fila) Så borra jeg nye hull til nippler Jeg sagde av gjengene på nippelene og slipte de så de passa akkurat i hullene. Deretter varma jeg opp hele blokka med gassbrenner og smelta loddetinn inn i sprekker rundt nippler og kobber røra. Sånn ble blokka til slutt Nå skal den bare planslipes og eventuelt lakkeres eller styles så den ser bedre ut Gjorde akkurat det samme med GPU blokka. her er den under grillinga CPU GPU Sånn strømmer vannet i blokkene. Ble kanskje litt snodig design på CPU blokka fordi jeg ombestemte meg mange ganger mens jeg holdt på, men den funker sikkert Nå må jeg kjøpe pumpe og radiator, eventuelt røske ut fra bil hva annbefales av pumper? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 søtt men.. vil ikke loddetinnet dryppe ned i blokka og hindre flow ? Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Vannet vil vell gå raskeste vei dvs at den ikke går den ytterste sløyfa. Du skulle hatt 2 nippler ut en på hver side. Men det blir nok bra stå på lykke til Lenke til kommentar
Skurk Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Diablito2k: Ble litt tinn neddi ved ene nippel på GPU blokk men det borra jeg vekk.. plenty flow på begge Lenke til kommentar
Skurk Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 peet-79: Vannet vil dele seg på toppen der å gå begge veier. hadde jeg satt på en nippel til på andre sia hadd jeg fått "dødt" vann mellom niplene Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Ser veldig bra ut det der , samtidig en enkel og rimelig måte og lage fullt brukbare blokker på med minimalt med verkyøy. Megey bra Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 peet-79: Vannet vil dele seg på toppen der å gå begge veier. hadde jeg satt på en nippel til på andre sia hadd jeg fått "dødt" vann mellom niplene Blir det ikke "dødt" vann på høyre sida nå da?? Lenke til kommentar
Skurk Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Vann pumpes fra midten å treffer rett på en vegg, og fordeles da på 2 kanaler. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Vann pumpes fra midten å treffer rett på en vegg, og fordeles da på 2 kanaler. Vist kanalene er like store hele veien vil dette fungere som en omvent struping dermed vil meste parten av strømmen gå til den venstre sida ? Eller er eg helt på jordet nå? Dette kan nok lettest sjekkest med å prøve Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 samme hvor vannet strømmer ut så lenge du er fornyd med tempen. tror det kan funke jeg! Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Fine blokker! Men lurte på en ting; hvor får man kjøpt loddetinn? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Fine blokker! Men lurte på en ting; hvor får man kjøpt loddetinn? loddetinn får du tak i på clas/biltema/jærnia pluss en hel haug med andre plasser Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Dette er jo et gammelt, om ikke det første vannblokkdesignet som kom for almenheten. Likefullt vil jeg tro den fortsatt holder i massevis til normalt bruk. Man får faktisk en hel del turbulens med kryssboringer som er bra. Ulempen er jo at bunnen blir ganske tykk enkelte plasser. Alt i alt ser det ut som dette ble et godt gjennomført prosjekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå