tigerdip Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Ikke mobb VG, de har århundrets LCD guide på gang Har du blitt VG-journalist på si' ? Den bærbare "guiden" er noe av det verste venstrehåndsarbeidet jeg noensinne har sett. Har redaktøren forsovet seg ? Lenke til kommentar
jihn Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Ikke mobb VG, de har århundrets LCD guide på gang LCD, det er viktig at dem er lette og store. Til større til bedre, men samtidig går prisen opp. Men alle LCD skjermer er gode. LCD skjermer kan brukes til så mangt, som pynt i stua over peisen når den ikke er i bruk. Ellers er LCD skjermer fine å se til da du kan bytte bilder på skjermen som en erstatning til kona du muligens er trøtt og lei av. Til dyrere LCD skjerm til bedre, gå gjerne på QXL der du finner LCD skjermene med høyest pris i forhold til ytelse. Samtidig, kjøp en bra bærbar pc til din nye LCD skjerm da du kansje kan få bruke tv out pluggen på den bærbare. MvH VG pro Comp Devices Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Ikke mobb VG, de har århundrets LCD guide på gang Har du blitt VG-journalist på si' ? Den bærbare "guiden" er noe av det verste venstrehåndsarbeidet jeg noensinne har sett. Har redaktøren forsovet seg ? ØY! Jeg er venstrehendt. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Like greit å fylle de to sidene med reklame for det var noe av det mest tragiske jeg har sett... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Ikke mobb VG, de har århundrets LCD guide på gang Har du blitt VG-journalist på si' ? Den bærbare "guiden" er noe av det verste venstrehåndsarbeidet jeg noensinne har sett. Har redaktøren forsovet seg ? ØY! Jeg er venstrehendt. Samme her. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Spennende vending på topic.... La oss nå se hvor mange som er venstre-hendte her på forumet... Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 jeg er venstrehendt, men jeg kunne fortsatt ha skrevet en bedre artikkel enn det der med høyra mi... Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Raskt grafikk- kort til spill De nyeste og mest avanserte spillene krever raske grafikkort, men dette løfter fort prisen på maskinen din. Kortene er også viktig hvis du jobber med lyd og bilde. Se etter grafikkprosessorer fra ATI eller Nvidia, men disse har mange modeller. Det skal vel sies at ATI har MYE bedre skjermkort til bærbare enn Nvidia... Btw. Høyrehendt Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Heh, dårlig artikkel. Man får mer hjelp til NES-spill på Strategy Guide filmene (som jeg oppfordrer dere til å se) enn til bærbare der! Høyrehendt, forresten. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Er det noen av dere som tenker over hvem denne artiklen er rettet mot? Det er mamma og pappa, bestemor og bestefar, folk som kaller kabinett for "harddisk" eller "prosessor".. VG er tross alt avisenes Se og Hør. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Er det noen av dere som tenker over hvem denne artiklen er rettet mot? Det er mamma og pappa, bestemor og bestefar, folk som kaller kabinett for "harddisk" eller "prosessor".. VG er tross alt avisenes Se og Hør. Joa, såklart. Men har du lest den? F.eks. det om med 512 MB minne? Under sier de at man burde ha 60-80 GB harddisk, minnet blir jo ikke nevnt. Det er jo forvirrende nok for de som vet det, men for de som ikke aner hva det betyr er det nok enda verre. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Er det noen av dere som tenker over hvem denne artiklen er rettet mot? Det er mamma og pappa, bestemor og bestefar, folk som kaller kabinett for "harddisk" eller "prosessor".. VG er tross alt avisenes Se og Hør. Jeg ville aldri vært så slem mot mine foreldre at jeg lot dem lese den "guiden" der. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Artikkelen er basert på kunnskapen om data til den vanlige mann i data, jeg synes at det var lite å utsette på den, bortsett fra noe småfiks. Men ja, jeg også kunne ha skrevet en bedre artikkel. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 vi kan vel konkludere med at hvis noen hadde lagd en slik guide her på forumet hadde den ikke blitt "sticky" Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Nei, sant nok. Er det mulig å skrive sånne "guider" for VG mot betaling? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hehe, tenkte umiddelbart på noen av de første guidene til pcgutten. Hvorfor i all verden er Pentium M viktig? Står det noen plass i artikkelen hvorfor Pentium M er viktig...? Med unntak av "Jo raskere, jo bedre - og dyrere." Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Centrino er jo mer mitt valg, etter det jeg har hørt her på forumet. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 En bra prosessor bruker også mindre strøm, og følgelig blir viftestøyen lavere og batterilevetiden bedre. Javel? Så med en Pentium 4 3.2 eller en AMD Athlon XP 3000+ blir viftestøyen og batterilevetiden bedre... Jeg regner i hvert fall de 2 prosessorene som "bra" Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Jo raskere, jo bedreEn bra prosessor bruker også mindre strøm, og følgelig blir viftestøyen lavere og batterilevetiden bedre. Når en skal anbefalle bærbare strider jo dette mot alle normer. Denne artikkelen er ment for de som ikke vet så mye om it; raskere prosessor er da lik høy klokkefrekvens, tror mange. Dette vet vi er feil når det gjelder Pentium M. At brødteksten starter med en slik brøler, skaper ikke et godt førsteintrykk. En ukyndig kjøper vil da tro at en pentium 4 på 3ghz er et bedre bærbar kjøp, selv om hans karavspesifikasjon sier at mobilitet og batterilevetid er viktig. Sammenblandingen av 512mb minne og 60gb harddisk er bare latterlig, og vil få stakkars mødre til å tvile enda mer på forskjellen på disse to. Når journalisten nevner vekt, burde han i det minste nevne en idealvekt på hva en bruker burde tenke seg. Hva er lett? For mange kan 3kg hørest lett ut.. Endret 10. juni 2004 av Zamoht Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå