Jan-Petter Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg har et nytt Canon XM2 som jeg har gjort ca 10 timer opptak med. Nå ber det om rensing, og siste opptak var ødelagt av støy (mosaikk/stillestående bilde). Er det normalt å måtte rense etter så kort tid? Er det greit å bruke rensekassetter mht slitasje av lesehoder? Andre tips råd?? Lenke til kommentar
aka-stian Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 har selv hatt xm2 i 5 måneder. har aldri hatt noen problemer med opptak og dropouts. hvilke kassetter bruker du? jeg bruker sony excellence. aldri noe annet. Lenke til kommentar
Jan-Petter Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Må vel innrømme at jeg har brukt litt forskjellig merker, Fuji, TDK, Sony. Har lest litt og forstått at det er usmart å mixe merker. Men det er jo merkelig at det skal være så følsomt, og at det faktisk ikke skal være mulig å benytte flere typer kassetter. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Det kan være lurt å holde seg til ett merke. Har selv hatt problemer med kamera der det er blandet Sony og Panasonic kassetter, og kun disse to. Grunnen til problemene er at de forskjellige produsentene bruker forskjellige smøremidler til sine bånd, og er man uheldig kan man bruke to bånd hvor de respektive smøremidler faktisk lager en seig konsistens (lim) når de blir blandet. Har hørt at en blanding av Sony og Panasonics smøremidler kan føre til dette. Lenke til kommentar
leica Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Det kan være lurt å holde seg til ett merke. Har selv hatt problemer med kamera der det er blandet Sony og Panasonic kassetter, og kun disse to. Grunnen til problemene er at de forskjellige produsentene bruker forskjellige smøremidler til sine bånd, og er man uheldig kan man bruke to bånd hvor de respektive smøremidler faktisk lager en seig konsistens (lim) når de blir blandet. Har hørt at en blanding av Sony og Panasonics smøremidler kan føre til dette. Det er helt normalt at enkelte kamera må rensen etter forholdsvis kort tid, og da særlig ved blanding av kassetter. Rens du, og hold deg til en type kassetter. Lenke til kommentar
tomy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 hei Jeg var tidlig ute med kjøp av XM2 kameraet. Kan bekrefte at det du sier også skjer her. Senest i pinsen måtte jeg som en nødløsning ta i bruk ett Sony bånd med den følge at jeg fikk flere drop outs / mosaikk feil på opptaket. Jeg bruker til vanlig kun Panasonic og Maxell. De funker fint sammen tomy Lenke til kommentar
geokri Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 nå er det slik at f.eks så er panasonic sine kasetter produsert av tdk, så disse burde gå glatt i lag. TDK lager mye oem kasetter så det er andre merker som benytter dem og. I følge en i Sony så er stort sett alle kasetter på markedet Sony eller OEM produserte TDK kasetter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå