Gå til innhold

Hvordan aktivere lokal tilkobling manuelt

Anbefalte innlegg

Har det problemt at hvis jeg ikke starter den bærbare jeg har nå uten tp kabelen ikobla fra boot, så merker ikke dataen den. Den hjelper ikke å ta tp kabelen inn og ut igjen. Jeg må ha den i fra og med jeg trykker på "på-knappen" på dataen.

Når jeg sjekker "ipconfig" i shell når jeg har kobla inn tp for sent (da denne ikke er aktiv), så kommer det ikke opp noe ipadresse, men det står heller ikke at mediet er frakobla på lokal tilkobling 1. Den er bare ikke der. Ingen tilkoblinger kommer opp...

Noen forslag?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøk "IPCONFIG /RENEW" etter at du har satt inn kabelen, ev. med en "IPCONFIG /RELEASE xx" hvor xx er navnet på på tilkoblingen først.

Om dette funker kan du lage en liten .BAT fil som du kan starte vha. en snarvei på skrivebordet...

Lykke til!

Lenke til kommentar

når du går inn i egenskaper på nettverkskortet så er det en avhukingsboks helt nederst om å vise nettverksikon nede ved klokka.

Hvis du velger den så kan du i ettertid bare dobbelklikke på ikonet. da får du et lite vindu med en arkfane som heter "støtte" eller noe slikt. Det ser du hvilken IP du har fått og en "reparer" knapp som fikser IP-adressen for deg automatisk. :thumbup:

Endret av ob1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...