G2Petter Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Hei. Skal kjøpe meg en ny PC, og pappa har et lite firma som driver med opplæring innen div. datarelatert (han er lærer, og lærer bl.a. opp andre lærere i word etc. (Word-Art er en fin båt) Når et firma blir klassifisert som undervisningsfirma, er det ikke mva-pliktig da, og hvordan kan jeg evt. gå frem for å kjøpe PC fra Komplett gjennom pappas firma? Og hvor mye er det å spare på det? mvh, Petter Endret 9. juni 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Om det er et firma som er registrert i Brønnøysundregister osv, kan man vel handle momsfritt..? Har en i klassen som handler på hans fars rørleggerfirma, sparer jo 24%, det er jo en del.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det skal vel gå fint å handle momsfritt. Men du må må vel betale momsen mener jeg, for så å få den igjen på skatteoppgjøret. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvis du kjøper gjennom firma på den måten gjelder vel ikke forbrukerkjøpsloven... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvis du kjøper gjennom firma på den måten gjelder vel ikke forbrukerkjøpsloven... Kjøpsloven gjelder da. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Kjøpsloven gjeler vel, men det stemmer med at man ikke har alle rettigheter osv når man handler slikt mener jeg å huske.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå