michaenh Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hei. Jeg tester Borland Delhi8(oktan) nå. Det jeg lurte på er om en kan få en gammel win32 applikasjon over til .NET(asp .NET) applikasjon? Jeg vet at det kan være meget vanskelig med store gamle prosjekter, men hva med et prosjekt med kun en unit og en form. Takk. mvh. mha Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det bør ikkje vere noko stort problem, så lenge du ikkje har brukt nokre komponentar som ikkje finns i den nye versjonen. Såvidt eg veit så er det ein konverteringsfunksjon med i D8.NET som kan gjere dette, og det er garantert eit kapittel om det i hjelpefilene. Lenke til kommentar
michaenh Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Hei hei. Jeg har ikke sett det... men skal ta en titt til i hjelpefilen(imorgen). Har du referansen(index) hvor det er i hjelpefilen? Har du testa delphi8 forresten? takk. mha Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Selv har jeg hoppet over versjon 8 og installert fieldtest av Borland Diamondback i stede. delphi.win32, delphi.net og c# i ett og samme utviklingsverktøy. Skal bli gøy og teste det litt ut. Må si jeg savner litt det gode gamle ide'et med løse vinduer over alt, men ellers er det en del snacks. F.eks. har man fått VSS-integrasjon noe tilsvarende den jeg nå har via VssConneXion 3. -Vegar Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Eg skreiv testen av Delphi 8.NET for det som var sourcecode.no. Som du kanskje skjønner frå testen, var eg ikkje spesielt imponert over kva eg såg. Kapittelet i hjelpefila heiter "Porting VCL Applications", og gjer deg gode hint om kva du bør tenke på når du arbeidar. Lenke til kommentar
michaenh Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Hei igjen. Nå har jeg tittet igjennom Language Issues in porting og porting application. Og det er ikke "porting" jeg er ute etter... Jeg er ute etter og få win32 applikasjon over til asp.net(nett applikasjon). Ikke at jeg skal kunne åpne tidligere win32applikasjoner i delphi8. Like greit og kunne åpne dem i Delphi6 eller 7. Jeg er ute etter å kunne f.eks. wrapper rundt win32apl med .net skall slik at programmet kan også kjøres på web. Slipper med dobble applikasjoner en for web og en for standard. F.eks. med java applet så kan programmet kjøres på web og som standard program bare en har riktig jre... mha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå