Gå til innhold

Hvordan lage CS-logo/spray (Guide)

Anbefalte innlegg

Mange har spurt om hvordan de lager spray's til Counter-Strike og "hvilket program?" skal jeg bruke, "hva skal filen min hete?"

Så da tenkte jeg at en guide (kanskje) ville hjelpe noen! :yes:

1. Komme i gang:

Før du kan lage spray's, vil du trenge et program som heter Half-Life SDK, det kan du laste ned her

Du må også ha et profesjonelt tegne/male program som Adobe Paintshop eller Paint Shop Pro o.l, er MS paint det eneste du har, må du helst laste ned eller noe med de andre programene, MS paint er for n00bspray's! (synes jeg)

2. Bildet's Egenskaper:

Når du har åpnet programet du vil bruke trykker du File>New. Dimensjonene på bildet er veldig viktige. Hvis du ikke gjør følgende vil ikke Decalen din funke.

Her er dimensjonene som vil virke, (de til venstre er dimensjonene som funker og de til høyre er dimensjoner som passer sammen med de til venstre) :

16x16, 32, 64, 128, 256

32x16, 32, 64, 128, 256

64x16, 32, 64, 128

128x16, 32, 64

256x16, 32

Det er også flere dimensjoner som vil virke, men de trenger du ikke!

Logo'n din må også bli sett på 8-bit 256 colour, men dette kan du gjøre etter at du har laget logo'n din i RGB colour mode.

Husk at den siste fargen i logo'n din må være satt til 'pure blue'

(RGB 0, 0, 255 eller #0000FF) for at logoen din skal virke.

Pure Blue betyr gjennomsiktig, så alt på bildet/logoen til fargen vil bli usynelig in-game. DU MÅ sett Pure Blue som den siste fargen på plattet som jeg kaller det, for at det skal virke.

3. Tegne logoen din

Ikke så mye å si her, men vær så kreativ som mulig, med muligheten til å ha store fargede logoer ;) , prøv og ikke la dem bli for innviklet.

Du må huske at mange nett-gamere er unge der ute og yngre en 10, så bilder en 'adult'-spray kan forårsake problemer. :hm: (husk det)

4. Lagre logoen din

Du må først konvertere bildet til index-colour (256 colour) hvis du ikke allerede har gjort det så. Så må du lagre det som {LOGO i mappen kalt 'samples' som ligger i mappen til Half-Life SDK.

NOTE: den { er veldig viktig foran filnavnet fordi den informerer Half-Life at decal'n har gjennomsiktige såkalte pixels.

5. Lage logoen til WAD.

Får og få logoen til å virke i Half-Life/CS må den ha WAD. i seg.

Det foregår slik:

- Du har nå lagret filen som {LOGO i 'samples', så nå skal du dobbel-klikke på filen make.wad ikonet. Dette vil gjøre om bmp-bildet ditt til en wad. fil.

- Neste steg er å kopiere filen 'samplewad' som kommer i mappen der hvor 'make.wad' ikonet ligger og resten.

- Nå skal du lime inn wad filen i:

Sierra/Half-Life/Valve hvis du vil bruke logoen i HL DM.

Sierra/Half-Life/Cstrike hvis du vil bruker fila i Counter-Strike

Hvis du vil bruke sprayen i TCF, da legger du den i TCF filen :)

Rename filen til "pldecal" uten de "". Alikevel. *

*Du vil kanskje ta en backup av den tidligere pldecal-filen før du overskriver den.

6. Bruke logoen din

Nå er du klar til å spraye! Noen ting du må huske er:

først, IKKE gå inn i "customize" uten at du må.

Hvis du vil skifte nickname, trykk "ESC" når du går ut fra "Customize"

Trykker du OK eller cancel, il den vanlige sprayen overskrive "custom"-sprayen din. Så må du re-paste pldecalen din igjen!

Også, på noen servere, vil det kanskje ta noen minutter får å loade logoen din, hvis du ender opp med og spraye masse rare ting, bare vent.

Logoen din vil komme fram etterhvert.

Vil gjerne høre tilbake meldinger om denne guiden, takk! :thumbup:

Mr. MadCow :w00t:

Endret av Mr.MadCow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er den pldecal fila den logoen du sprayer i spillet fra før?

Pldecal blir endret nesten hele tiden ettersom hvilken spray du bruker, den leser bare av hvilket bilde/spray du vil den skal lese/vise som du lagrer i filen 'pldecal'. En mappe i Sierra/Half-Life heter 'Logos' i den ligger de andre sprayene, 8ball1, smiley og alle de andre. Når du overskriver pldecal blir ikke selve 'pldecal' filen slettet men lagret. Så da blir den 'Customsprayen' der, hvis du går inn i 'Customize' og endrer spray der, blir den 'overskrevne' pldecal loadet på nytt, og den sprayen du sist brukte av de i Sierra/Half-Life/Logos blir den gjellende, da må du

re-paste pldecal'n din igjen! :hrm:

Dette ble litt rart! :D Håper du forstod noe da! (?)

Lenke til kommentar
Et annet lett program til å fikse spray med er Wally.

Du trenger ikke å lage dine egne sprays. du finne veldig mange kule på internet. Som f.eks her :yes:

Men fin guide da :thumbup:

Hei!

Fint du synest guiden var bra! Thx :thumbup:

Jeg har jo laget en god del sprayer, men det var ikke til CS.

Jeg lurer på en ting: Hvordan liksom får du fyrene/modelene til å stille seg i slike stillinger?? Som en spray på den URL'n du la ut, en terrorist som holder kvelertak på en hostage og pointer en Mac-10 mot skallen hans! :wee: Hvordan setter de det slik da?

Lenke til kommentar
Et annet lett program til å fikse spray med er Wally.

Du trenger ikke å lage dine egne sprays. du finne veldig mange kule på internet. Som f.eks her :yes:

Men fin guide da  :thumbup:

Hei!

Fint du synest guiden var bra! Thx :thumbup:

Jeg har jo laget en god del sprayer, men det var ikke til CS.

Jeg lurer på en ting: Hvordan liksom får du fyrene/modelene til å stille seg i slike stillinger?? Som en spray på den URL'n du la ut, en terrorist som holder kvelertak på en hostage og pointer en Mac-10 mot skallen hans! :wee: Hvordan setter de det slik da?

Det er nok ikke så vanskelig det å få modelene til å stå i den stillingen. De som har tegnet den sprayen har startet helt fra grunnen av og tegnet modellene i den stillingen du måtte ønske :roll:

[tror jeg da :ermm:]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er ingen filer i Steam som heter pldecal, men det er en som heter Tempdecal.

Skal jeg overwrite den eller lage en ny fil som heter pldecal?

I cstrike!!

Men skal jeg overwrite den som er der spurte jeg om.

Jeg vet det er en fil som heter det i CStrike, men skal jeg overwrite den?

Lenke til kommentar
Legg link her da hvis noen har laget en

jeg gjentar det jeg sa tidligere en gang ;)

legg en link her,hvis noen av dere har laget en som du vil dele med oss.

hvis noen av dere ikke har en net-host å legge spray'en dere til.så kan dere sende en pm til meg,med deres msn addresse,så dere kan sende den til meg.da kan jeg legge sprayen på min sucky side.eller dere kan sende en mail til meg med spray'en deres som vedlegg.(da håper jeg på at dere ikke sender meg virus! :cry::D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...