neb Skrevet 9. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 hei.. jeg skal ha eksamen på fredag, hvor jeg skal legge frem et prosjekt vi har drevet med dette året.. jeg har lagd en flash portfolio side, men denne ligger på PCn min hjemme.. på skolen har vi mac OS 9.1.. spørsmålet er egentlig om jeg bare kan brenne hele sulamitten på en CD, med Nero, og ta den med på skolen. vil filene være i riktig format? mvh bigben Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 9. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 Mac leser pc disker. Pc leser ikke mac disker. Lenke til kommentar
neb Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 Mac leser pc disker.Pc leser ikke mac disker. gjelder det alle filer.. flash filer (fla,swf, bilde (jpg, png) filer.. ? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 9. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 Leser alle "normale" filformater ja (.jpg, gif, psd, tif, doc, xls mpg etc. etc.). Eneste unntaket er hvis du brenner en fil fra et program som ikke finnes til mac og har et eget format. (Kan faktisk ikke komme på noe godt eksempel). Lenke til kommentar
zacka Skrevet 9. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 Trodde ikke MAC kunne lese PC-disker. Koblet til en ekstern disk (via USB) jeg brukte på PC'en hvor det lå noen programmer jeg skulle installere på MAC'en. MAC'en fant disken, men jeg fikk beskjed om at den måtte "klargjøres" for MAC. Da hadde jeg mistet alt innholdet på disken, så det gjorde jeg ikke. Mener jeg har lest at MAC bruker et annet diskformat (eller hva det heter). Derimot når jeg brant et program til MAC'en på PC'en og satt CD'en i MAC'en gikk det helt strålende Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 9. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 Når vi snakker om CD'er er det nullogniksproblem. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 9. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 Mac leser pc disker.Pc leser ikke mac disker. Tull. Jeg har aldri opplev problemer noen av veiene. Tror det kan ha vært noen problemer med mac-brente CD´er brent på gamle versjoner av MAC OS. Men aldri om du har 10.2 eller 10.3. Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 9. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 Aldri hatt noe problem med å lese cd-er brent med Toast, på pc, eller cd-er brent med Nero, på Mac. Så det går helt fint. Ferdig med den saken. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 9. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 Trodde ikke MAC kunne lese PC-disker. Koblet til en ekstern disk (via USB) jeg brukte på PC'en hvor det lå noen programmer jeg skulle installere på MAC'en. MAC'en fant disken, men jeg fikk beskjed om at den måtte "klargjøres" for MAC. Da hadde jeg mistet alt innholdet på disken, så det gjorde jeg ikke. Mener jeg har lest at MAC bruker et annet diskformat (eller hva det heter). Derimot når jeg brant et program til MAC'en på PC'en og satt CD'en i MAC'en gikk det helt strålende Jeg har en ekstern USB2 NTFS disk jeg bruker på mac´en. ikke noe problem med å lese den. Får ikke skrevet til den da, men det er ikke så farlig (den skal formateres snart). Lenke til kommentar
zacka Skrevet 10. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2004 Hmmm, da er muligens grunnen at den eksterne disken kan ha vært FAT32? Husker ikke helt Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 10. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2004 Hmmm, da er muligens grunnen at den eksterne disken kan ha vært FAT32? Husker ikke helt Med FAT32 kan du både lese og skrive på disken! CD-'er brent i mac-format (kan velges i f.eks Toast) vil ikkje leses i Windows uten et program som gjør det mulig, nok et tulle påfunn fra MS. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 10. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2004 Brenn en cd i mac format i toast på macen. Vil den kunne leses av pc/windows? Det visste jeg ikke.... Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 10. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Brenn en cd i mac format i toast på macen. Vil den kunne leses av pc/windows? Mac OS bruker HFS som standard på CD plater. Dette kan ikke leses av Windows uten 3. part programmer. Men Toast har også mulighet til å brenne i ISO9660 format, dette kan leses av "alle" OS. Endret 10. juni 2004 av Solaris Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 10. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2004 Her er et prgram som gjør det mulig; http://www.asy.com/scrtm.htm Genialt!! Leser cd'er, hardisker ja, det meste!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå