Gå til innhold

vil CDen jeg brenner på en PC virke på en MAC?!?!


Anbefalte innlegg

hei.. jeg skal ha eksamen på fredag, hvor jeg skal legge frem et prosjekt vi har drevet med dette året.. jeg har lagd en flash portfolio side, men denne ligger på PCn min hjemme..

 

på skolen har vi mac OS 9.1.. spørsmålet er egentlig om jeg bare kan brenne hele sulamitten på en CD, med Nero, og ta den med på skolen. vil filene være i riktig format?

 

mvh bigben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde ikke MAC kunne lese PC-disker. Koblet til en ekstern disk (via USB) jeg brukte på PC'en hvor det lå noen programmer jeg skulle installere på MAC'en. MAC'en fant disken, men jeg fikk beskjed om at den måtte "klargjøres" for MAC. Da hadde jeg mistet alt innholdet på disken, så det gjorde jeg ikke. Mener jeg har lest at MAC bruker et annet diskformat (eller hva det heter).

 

Derimot når jeg brant et program til MAC'en på PC'en og satt CD'en i MAC'en gikk det helt strålende :)

Lenke til kommentar
Trodde ikke MAC kunne lese PC-disker. Koblet til en ekstern disk (via USB) jeg brukte på PC'en hvor det lå noen programmer jeg skulle installere på MAC'en. MAC'en fant disken, men jeg fikk beskjed om at den måtte "klargjøres" for MAC. Da hadde jeg mistet alt innholdet på disken, så det gjorde jeg ikke. Mener jeg har lest at MAC bruker et annet diskformat (eller hva det heter).

 

Derimot når jeg brant et program til MAC'en på PC'en og satt CD'en i MAC'en gikk det helt strålende :)

Jeg har en ekstern USB2 NTFS disk jeg bruker på mac´en. ikke noe problem med å lese den. Får ikke skrevet til den da, men det er ikke så farlig (den skal formateres snart). :)

Lenke til kommentar
Hmmm, da er muligens grunnen at den eksterne disken kan ha vært FAT32? Husker ikke helt ;)

Med FAT32 kan du både lese og skrive på disken!

 

CD-'er brent i mac-format (kan velges i f.eks Toast) vil ikkje leses i Windows

uten et program som gjør det mulig, nok et tulle påfunn fra MS.

Lenke til kommentar
Brenn en cd i mac format i toast på macen.

 

Vil den kunne leses av pc/windows?  :wow:

Mac OS bruker HFS som standard på CD plater. Dette kan ikke leses av Windows uten 3. part programmer.

Men Toast har også mulighet til å brenne i ISO9660 format, dette kan leses av "alle" OS. ;)

Endret av Solaris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...