Gå til innhold

nForce 3 250GB på lager hos Komplett

Anbefalte innlegg

www.hovedkort.no har flere Nforce 3 250 kort på lager!

Jeg bruker Nforce 3 250 nå, det klokker litt bedere(2,4Ghz Stabilt med en 3000+), litt bedere minnebåndbredde...

Men ikke noe mere.

Edit: Forresten, jeg fikk mitt gammle hovedkort (Nforce 3 150) opp i 300Mhz HTT, så det er vel ikke noe særlig spess...

Har ikke prøvd med mitt nye.

nForce3 150 hadde ikke fungerende AGP/PCI Lock.

Mitt hadde det, selv om jeg klokket HTT opp, fulgte ikke Pci/Agp frekvensene etter. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
www.hovedkort.no har flere Nforce 3 250 kort på lager!

Jeg bruker Nforce 3 250 nå, det klokker litt bedere(2,4Ghz Stabilt med en 3000+), litt bedere minnebåndbredde...

Men ikke noe mere.

Edit: Forresten, jeg fikk mitt gammle hovedkort (Nforce 3 150) opp i 300Mhz HTT, så det er vel ikke noe særlig spess...

Har ikke prøvd med mitt nye.

nForce3 150 hadde ikke fungerende AGP/PCI Lock. Men EPoX EP-8KDA3+'s første BIOS kom med 250Mhz HTT grense, nyeste har 350Mhz. Forskjell? :yes:

Ehh, mitt NForce 3 150 har PCI/AGP lock..

Gigabyte GA-K8N...

Eneste som er dumt , er at det klokker elendig.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Noen som vet om Sil 3114 S-ATA Kontrolleren på EPoX hovedkortet støtter NCQ? Ser ikke at en eneste reviewer har skrevet noe om dette.

Står her at det støttes.

1st Party DMA support for SATA II Native Command Queuing

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg har bestilt en Seagate 160GB S-ATA disk i tillegg.

Tom Mainelli of PC World covered the news of Seagate's Barracuda 7200.7 beating a Western Digital drive with a faster spin speed and a higher price tag.

Mainelli stated, "What's interesting about the new Barracuda 7200.7 isn't its spin speed, which is a standard 7200 rotations per minute. It's not the capacity, either--a fairly pedestrian 160GB. What's exceptional about this drive is that it includes a new technology called Native Command Queuing (NCQ) that effectively makes the drive smarter, allowing it to perform on par with notably pricier drives that spin much faster."

Source :: PC World og Seagate

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig mistenkelig at det ikke har kommet noe mer info enn denne ene testen utført av Seagate selv, det skal jo visstnok være flere av disse kontrollerne med NCQ på markedet. Jeg kommer ikke til å foreta meg noe før jeg får bevist at disken yter jevnt over bedre enn Raptor... Men NCQ støtte er selvsagt velkomment uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...