int20h Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Halv terabyte fra Seagate Seagate planlegger å overflomme markedet med produkter i løpet av høsten. Disker med enorm lagringskapasitet og mindre fysisk størrelse (1 tomme) er noen av nyhetene som vil bli lansert i år. Les artikkelen her Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Oppgitte tommemål på disker er vel ikke tykkelsen, men diameteren på platene... Ellers så kan vi vel smøre oss med tålmodighet, det tar jo et halvt år fra Seagate papirlanserer, til de har noe å selge. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Dette høres spennende ut! 300gb 10k rpm Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Om et halvt år er nok ikke Seagate de eneste med 500gb disker. Men det går framover, til neste vår\sommer sitter vi kanskje med 1tb disker. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Oppgitte tommemål på disker er vel ikke tykkelsen, men diameteren på platene...Ellers så kan vi vel smøre oss med tålmodighet, det tar jo et halvt år fra Seagate papirlanserer, til de har noe å selge. Det er vel bredden på diskene? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det er vel bredden på diskene? Ja det stemmer....det er oppgitte breddemål til den tilsvarende brønnen den skal monteres i. diameteren på platene må derfor være en del mindre en en tomme, og tykkelsen er nok iallefall under en halv tomme. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 500GB ja, er jo mer enn jeg har i 3 disker pr. i dag. Kanskje jeg skal handle en slik, eller en 400GB versjon etterhvert (Les: årsskifte). Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Blir jo enormt morsomt når en så stor harddisk kræsjer Trenger jo alltids en større harddisk, men det må være en med lang levetid. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 De 1tom diskene det er snakk om - er de kompatible med IBM's microdrive? (5GB minne i kamera hadde vært kjekt) Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 De 1tom diskene det er snakk om - er de kompatible med IBM's microdrive? (5GB minne i kamera hadde vært kjekt) med mini iPod, så får jo du 4GB lagringsplass, og vis du tar ut HD kan du ta den rett inn i de kameraene som tar HD på den størelsen. Lenke til kommentar
Teo^-^ Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hva skal man med så stor plass? Maskinen rekker å bli treg og man må formatere før man for brukt hele plassen. Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hva skal man med så stor plass?Maskinen rekker å bli treg og man må formatere før man for brukt hele plassen. Er kanskje ikke så lurt og bruke den som system disk funker fint som Share Disk Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hva skal man med så stor plass?Maskinen rekker å bli treg og man må formatere før man for brukt hele plassen. Det høres veldig ut som argumentene jeg fikk da jeg kjøpte en 4 GB harddisk en gang for lenge siden. Folk skjønte ikke hvorfor, for jeg fikk jo aldri brukt opp plassen likevel. Om ett år når mange av oss sitter på ADSL2+ forsvinner sikkert plassen litt fortere. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 skal ha Får vel ta meg råd til et par når de kommer ut Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg kunne tenke meg at du skal ha ja Xthal. Men jeg skjønner fortsatt ikke hva du skal med alt du har innpå de harddiskne dine? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Jeg får plass til 6 slike på det nye hovedkortet mitt 3TB det Blir vel svindyrt kan jeg tenke meg Kjøper heller en Raptor 74GB og 5 500GB disker. *drømme* Endret 9. juni 2004 av -NeoRag- Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det er vel bredden på diskene? Ja det stemmer....det er oppgitte breddemål til den tilsvarende brønnen den skal monteres i. diameteren på platene må derfor være en del mindre en en tomme, og tykkelsen er nok iallefall under en halv tomme. Hmm, jeg tror fremdels at tommene er en indikasjon på platter size. En 3.5" disk er 4 tommer bred utvendig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Blir jo enormt morsomt når en så stor harddisk kræsjer Trenger jo alltids en større harddisk, men det må være en med lang levetid. Who cares! Det er jo derfor vi har Raid1, backup'er, reklamasjon og garanti. PS. Skulle likt å visst litt mer om hvor mange plater/hoder det er snakk om og hvilke grensissnitt som kommer til å brukes. (SATA-I-150 eller SATA-II-300) Tipper forresten den 500GB-disken består av 4 plater a 125GB. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Simen1 Det er nok bare 2 plater, Seagate bruker bare 2 plater, om jeg har forstått det riktig. Derfor de ligger "litt etter" (les: Nylig 200gb med 2x100GB plater mens WD/maxtor bruker 3x8*/9*GB plater) i utviklingen. Og kanskje litt av grunnen til at diskene dems er litt dyrere siden de bruker "større" plater. Men kan godt være jeg er feilinformert nå rdet gjelder dette med at seagate bare bruker 2 plater (de blir jo også stillere med bare 2 plater som arbeider), Så "correct me if I'm wrong" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå