Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

W-LAN problemer!

Anbefalte innlegg

Jo, har en pc i et annex her som jeg har koblet opp mot en 3com office wlan router. Trådløst. Først fungerte ingenting. så stillte jeg inn lokal ip og gateway IP og DNS addressen i TCP\IP properties i windows, og da får jeg kobling mot routeren og admin programmet. men jeg kommer fortsatt ikke inn på internett, får ikke pinget feks www.vg.no, kommer bare opp "Can not open the search page" når jeg prøvde å gå til en side i IE.

Går snart ut av ideèr her, please hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer du på nett hvis du ikke bruker trådløst? Altså kopler maskinen rett i ruter med kabel? Kommer du på nett her er ikke internett problemet.

Det høres ut som om det er internett og ikke det trådløse oppsettet det er problemer med.

Prøv også å overføre filer mellom maskinen som er koplet trådløst og en maskin som er kablet til ruteren som dobbelsjekk av det trådløse nettet. Har du problemer her er det her problemet ligger.

Jeg vil tro at din knoting i IP-oppsettet kan ha skapt problemet. Det skal heller ikke være nødvendig. Kommer du på nett med kabel skal du komme på nett med et aksesspunkt også. Prøv å skru av ruterfunksjonaliteten i 3COMen din og bruk den kun som aksesspunkt hvis det går og du allerede har modem m/ruterfunksjonalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...