Trancton Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg har en liten portal med søkemotorer og ønsker å legge til en reset knapp, men vil bruke egen knapp, hvordan blir da koden? Nå bruker jeg bare <input type="reset"/> Hva må jeg legge inn for at jeg kan bruke en egendefinert knapp, og samtidig kun tømme det aktuelle feltet? Problemet jeg står fast ved er at jeg må prøver å bruke type=image src='images/knapp_slett.gif'> men da funker jo ikke slett funksjonen som den skal... Forslag? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) HTML: <input type="reset" class="reset" value="Slett alt" /> CSS: .reset { background-image:url(images/knapp_slett.gif); ...masse ekstra styling } PS: er ikke sikker på at det funker, men du kan ihvertfall style den ganske mye med CSS, slik at du ikke trenger bilde. EDIT: du kan bruke JS på en <input type="image">, men da funker den ikke på alle browsere Endret 9. juni 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Du har ikke noen forslag dersom jeg ikke bruker CSS, altså HTML? Jeg vet jeg skulle gjort det med CSS, men droppet det da jeg begynte ettersmo det skulle være en liten enkel side, men angret jo i ettertid at jeg bare ikke implemnterte det der og da. Gidderbare ikke begynn med det nå... :-) Uansett takk for godt svar! Lenke til kommentar
TorS Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Du kan legge til CSS på knappen ved å bruke <input type="reset" class="reset" value="Slett alt" style="background-image:url(images/knapp_slett.gif);" /> Vet ikke om det er akkurat dette du er på jakt etter, men det kan kanskje løse problemet ditt... Du kan selvsagt legge til flere ting inne i 'style'. Skjønt, da hadde det kanskje vært like greit å legge til CSS på hele siden. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Den beste løsningen kan være å bruke CSS til å definere et bakgrunnsbilde, men merk at dette ikke vil fungere i Opera, siden Opera har sine "egne" knapper. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Skal da funke fint å lage egne knapper... Jeg har gjort det i dette kontakskjemaet.. Men det var kanskje ikke det du tenkte på satyrium? Edit: Pga. problemer med ftp er fortsatt fargen grønn... Den er blå lokalt, men jeg får ikke lastet opp til ftp atm... Endret 9. juni 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Den beste løsningen kan være å bruke CSS til å definere et bakgrunnsbilde, men merk at dette ikke vil fungere i Opera, siden Opera har sine "egne" knapper. Trur likevel opera sine "egne" knapper "gir etter" når du bestemmer et bakgrunnsbilde. Eg og epsilon hadde en lang diskusjon om det heitte "definere" eller "bestemme" en egenskap i CSS Lenke til kommentar
epsil Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Eg og epsilon hadde en lang diskusjon om det heitte "definere" eller "bestemme" en egenskap i CSS Enda bedre er det å bruke «velge» eller «angi», som foreslått i Skolelinux-prosjektets språklige retningslinjer for dataterminologi. Kort forklart kommer dette av at det norske verbet «definere» har en snevrere betydning enn «define» på engelsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå