Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

oppgradering; oppload eller download?

Anbefalte innlegg

driver for tiden å spiller endel Enemy Teritory og jeg har litt problemer med at en annen i huset skaper en sinnsyk lagg for meg.

jeg har en 750\150 linje fra canal digital som er delt på 2 maskiner.

det lagger mest når søsteren min kun går inn på vanlige internett sider.

har da lyst til å oppgradere linja men hva er best å oppgradere til: 1250/250 kbps eller 750-750 kbps ?

Endret av _Mag_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikkert du trenger oppgradere linjen.

Legg inn Netlimiter på din søsters pc og sett den til å begrense upload/download til et passende (lavt) nivå.

Søstra di vil nesten ikke merke forskjell allikevel.

Lenke til kommentar

takk for hjelpen.

men siden henne kun går inn på vanlige internet sider kan jeg jo låse hastigheten på 100\30 eller noe sånt. henne vil vel ikke merke noe til lav upload?

Endret av _Mag_
Lenke til kommentar

750/150 er en kjip linje, 750 inn er egentlig greit nok, men 150 ut er for lite.

Å oppgradere til 750/750 og sette begrensning på din søster er nok den ultimate løsning, spørs såklart på hvem som betaler.

Lenke til kommentar
netlimiter annbefales IKKE hvis du bruker DC(Noe jeg tviler på at søstera di gjør), Siden DC Kicker deg hvis den finner det ut.

Jeg er inne på DC (DC++) hver eneste dag, og alltid med NetLimiter aktivert... Kan ikke huske å ha fått noe pes for det.

Lenke til kommentar
Uploaden er undervurdert hos mange som skal ha rask internett hjemme. Visst du har muligheten til å få en upload på 750kbit er dette absolutt verdt det. Høy upload er kritisk når du spiller spill via internett (noen spill mer enn andre vel å merke) når det er flere maskiner på samme internettlinje.

Jeg anbefaler at du oppgraderer internettlinja for å få en behagelig opplevelse i spillinga di, uansett om du har internettlinja alene eller ikke. Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Det kommer an på hub'en du er koblet til. Noen hub'er har bot'er som gjennomsøker sharen din, og hvis de finner et eller annet knyttet til Netlimiter kan du bli kicket evt. banna.

Enkleste løsningen er jo bare å ikke share Netlimiter-filer (og hvem gjør egentlig det?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...