Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Audi 80cc quattro 86'

Anbefalte innlegg

ser at det blir mye førstegangsbilposter her, men trengte bare svar litt fort fordi jeg vurderer å dra å se på bilen idag.

kunne denne bilen være et greit kjøp for en som ikke har tenkt å skru så alt for masse, og som vil ha en driftsikker bil.? den er eu-ok i mars i år, noe jeg regner som et pluss. den har gått 182 000 omtrent.

er det noen problemer jeg bør være obs på med disse bilene, og hva er det viktigste jeg må sjekke hvis jeg drar å ser på den? får ikke med meg så veldig bilkyndig idag, men kan litt selv. trenger hjelp til konkrete ting/feil å se etter ved biljøp.

pris: 16 500,-

mvh. Torbjørn

Endret av SiS 6326
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke bommer noe grasalt her nå så fikk alle audier (inkl denne) helgalvanisert karroseri etter september 1986(?). Så er du heldig slipper du rust.

Quattrogirkasser er dyre å overhale, hør etter ulyder fra denne.

Bilen har vel manuelle sperrer og da kan du bygge den om til en ren bakhjulstrekker om dette er ønskelig. Dette er ikke spesielt vanskelig heller.

Er ikke så godt kjent med Audi, men "audifemmer'n" (audis 5.syl) er gode og holdbare motorer såvidt jeg har fått med meg. Men nå vet jeg ikke om den aktuelle bilen har slik motor.

At bilen er Eu-ok er ikke ensbetydende med at bilen er i god stand.

Lenke til kommentar

Jeg tror det bare var 100 serien som ble galvanisert i 86. Skall ikke banne på det, men er nesten sikker på at 80 serien ikke ble galvanisert før karosseriskiftet i 87.

1.8 literen på 90 hk er identisk med den som sitter i golf/jetta II og er en relativt solid motor. Jeg tror kjølelekkasje har vært det mest utbredte problemet med den.

Lenke til kommentar

Sikkert en grei bil, skal du se på den så sjekk den nøye, ikke bare se på motoren å dekkene. Hvis den nylig er EU godkjent så bør det ikke være noen grove feil og du står ganske sterkt hvis du finner noe.

Stikk å se på den, skader jo ikke selv om den er endel år gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...