baldviking Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Terror i Trøndelag Grytidlig i dag vil det skje en dramatisk bording av et skip i fart ute på Trondheimsfjorden, og i Trondheim øker terrorberedskapen foran fredskonferansen på Kristiansten festning torsdag. Avdelingen har med seg over 50 bakke-til-luft-missiler av typen NASAMS (Norwegian Advanced Surface to Air Missile System). Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Strent tatt tror jeg ikke at Norge trenger å forberede seg så altfor mye på terror, men det er godt å være beredt. Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hahaha Fikk nesten lyst til å bli med hv-gutta ut nå. Blitt en stund siden vi drev med boring nå ..savner SIBO Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 de driver å hyler med flyalarmen her og. i tr.heim altså Lenke til kommentar
Decline Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Så lenge vi fortsetter å slikke USA oppetter ryggen har vi ingen grunn til IKKE å være redd. Terroristene har fått en grunn, og mer trenger de ikke. Men hvordan gikk det i Trondheim, ble det noe? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Strent tatt tror jeg ikke at Norge trenger å forberede seg så altfor mye på terror, men det er godt å være beredt. Så du tror mao at vi ikke har noenting å frykte ?... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Så du tror mao at vi ikke har noenting å frykte ?... Det er vel det jeg prøver å si, ja. Alt oppstyret rundt terror her til lands er for overdrevent vil jeg si. Hvem snakket om en mulig terroraksjon her i Norge før 11 September? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvorfor er oppstyret overdrevet? Jeg mener, det er jo overdrevet når folk er redde for terrorangrep, lar være å fly osv. - men samtidig er jo ikke Norge på noen måte stilt over dette. Vi fikk jo se at Spania, som som Norge støttet Usa/England med noen styrker i Irak og Afghanistan, ble mål for terrorister. Forskjellen mellom Spania og Norges deltakelse er i grunn ikke så stor, jeg tviler på om terroristene bryr seg så mye om akkurat hva soldatene har i tankene, det ligger vel mer i at de støtter okkupasjonen og usas krigføring. Og Spania har ikke stort militære å ta av de heller. Militæret i Spania er frivillig, det består mest av militante personer som lever av å bli "kjøpt opp" til krigføring, slags leiesoldater, så de hadde store problemer med å skaffe folk til Irak og Afghanistan. De lette tilogmed etter folk i Sør Amerika, men fikk dårlig respons der også. Men men... Poenget er, ting kan føles som de skjer langt unna, vi står over det, men gjør vi i grunn det? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Sabotasje av norges oljeinnstallasjoner vil få konsekvenser langt utover nissenorge. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Sabotasje av norges oljeinnstallasjoner vil få konsekvenser langt utover nissenorge. Men kommer det til å skje? Det er jo det som er det store spørsmålet. Sikkerheten har jo vist seg å være sykt dårlig. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 problemet med terror er at man ikke kan forsvare seg hvis terroristene virkelig vil. De man lettere kan forsvare seg mot er de som slurver, eller ikke er 100% innstillt. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hvorfor er oppstyret overdrevet? Jeg mener, det er jo overdrevet når folk er redde for terrorangrep, lar være å fly osv. - men samtidig er jo ikke Norge på noen måte stilt over dette. Vi fikk jo se at Spania, som som Norge støttet Usa/England med noen styrker i Irak og Afghanistan, ble mål for terrorister. Forskjellen mellom Spania og Norges deltakelse er i grunn ikke så stor, jeg tviler på om terroristene bryr seg så mye om akkurat hva soldatene har i tankene, det ligger vel mer i at de støtter okkupasjonen og usas krigføring. Og Spania har ikke stort militære å ta av de heller. Militæret i Spania er frivillig, det består mest av militante personer som lever av å bli "kjøpt opp" til krigføring, slags leiesoldater, så de hadde store problemer med å skaffe folk til Irak og Afghanistan. De lette tilogmed etter folk i Sør Amerika, men fikk dårlig respons der også. Men men...Poenget er, ting kan føles som de skjer langt unna, vi står over det, men gjør vi i grunn det? Jepp på samme måte som Sør-Korea støtter USA med 600 medics og ingeniører. Og de fleste har vel fått med seg hva som skjedde med Kim :\ Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Så du tror mao at vi ikke har noenting å frykte ?... 1) Vi har knapt nok hær til å forsvare sinsen-krysset på en forsvalig måte 2) Terrorister vil helst gjøre mest mulig skade (les: antall drepte mennesker), noe som setter Norge litt utenfor blinken, jeg mener, atombombe i terrorhender, Oslo eller NY? 3) Utenrikspolitiken er ikke så stor i verdensammenheng? Hadde det ikke vært for Mullah Krekar hadde vi knapt vært kjent i midt-østen! Lenke til kommentar
OeO Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Oslo-avtalen, andre steder hvor Norge har vært i fokus med fredsarbeid. Soldater i Afganistan og Irak. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Oslo-avtalen, andre steder hvor Norge har vært i fokus med fredsarbeid.Soldater i Afganistan og Irak. I forhold til hjernevaskede terrororister er det uinterressant hva Norge selv måtte ha av samvittighet og ev. har gjort i verdenssammenheng, hvilket er ubetydelig for andre enn nordmenn med høye tanker om seg selv... Det som er skremmende, og som gjør Norge til et nærmest perfekt mål, er at vi har inget forsvar "whatsowever" i forhold til f.eks. Sverige... I gamle dager hadde vi "verneplikt", som til tross sine svakheter i allefall var langt bedre enn den haugen av fotvortestuderende militærnektere vi ser i dag.... Nei du, Norge er nok like mye, eller lite, forberedt som en gummiand foran neste års jegerkull.... Endret 1. juli 2004 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå