Gå til innhold

Cpuèn min er blitt svekket de siste månene..

tbend

Anbefalte innlegg

Fikk maskinen min i Februar-Mars. Prøvde litt lett klokking første dagen og kom rett opp på 3,2 uten problemer... [ Std 2,8 ] Etterhvert som jeg ble kjent med maskinen brøt jeg den rett opp på 3,4@1,7v Og etterhvert krøp jeg opp mot 3,5 men kom aldrig så langt stabilt.... [ Klokker dårlig ]

I går skaulle jeg ta rekord i Pcmark så jeg satt opp fsb på 243@3,4ghz og alt slikt det var før... Men dær var den ikke mye stabil.. Klarte akkurat å nå Logon så restarta den... Prøvde også med 1,725v men uten hell...

Jeg må faktisk ned på 3,3ghz for å få den 99% stabil...( Prime stabil 20timer... )

3,2 100% stabil...

Har jeg tatt knekken på cpu med den høye volten? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

støv, i kjøleribber\psu, der er f.eks sommer nå, (noen steder i allefall) så tempen generellt er høyere.

Hvis du har vannkjøling kan det være lurt å blåse ut støv fra raddisen, eller bruke støv suger på den (ikke DEN), jeg fikk faktisk 5 c mindre temp på skjærmkortet ved å rense støv filteret til ene raddisen... :)

Lenke til kommentar
støv, i kjøleribber\psu, der er f.eks sommer nå, (noen steder i allefall) så tempen generellt er høyere.

Hvis du har vannkjøling kan det være lurt å blåse ut støv fra raddisen, eller bruke støv suger på den (ikke DEN), jeg fikk faktisk 5 c mindre temp på skjærmkortet ved å rense støv filteret til ene raddisen... 

Hadde oppe Ribba i går Har spark 7+... Er ikke mye søv i den... Men kan jo være det som er årsaken....Skjønner ikke at folk klarer 3,5 med Boxed.. :cry:

Lenke til kommentar
Har en spark 7+

Skal ta støvsugern fatt med en gang!.....

Så skal jeg sette kjerra i vinduet å gi max.... ( ganske kjøling ute i dag ) :thumbup:

hva er vits med å sette den i vinduet hvis den ikke kan stå der til vanelig, det som må være målet er mest mulig OCa maskin i vanelige omgivelser, ikke høyest mulig bæsjemark(haha morro)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...