AK47 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg har utrolig nok aldri brukt templates. Har lest litt om det og så vidt begynt med det nå, men føler meg ikke helt klok på det. Jeg lager nå template til en nettside, slik at jeg lett kan oppdatere designet og menyen på alle sidene (jada, bruker CSS). Men grovt sett, hvordan fungerer det egentlig? Når nettsiden legges ut blir vel denne templaten lett tilgjengelig? Er det noen måte å sikre seg mot det på? Og tar de aller fleste nettlesere i dag templates? Og er templates på noen måte plassbesparende? Sikkert mange dumme spørsmål, men da finnes det vel kanskje gode svar Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hva mener du med templates? Er det PHP-templates, hvor php-kode og design skilles fullstendig, eller noe annet? Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Hva mener du med templates? Er det PHP-templates, hvor php-kode og design skilles fullstendig, eller noe annet? Så sant, det glemte jeg å skrive. Jeg jobber i Dreamweaver, og vil lage templates selv. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hva mener du med templates? Er det PHP-templates, hvor php-kode og design skilles fullstendig, eller noe annet? Så sant, det glemte jeg å skrive. Jeg jobber i Dreamweaver, og vil lage templates selv. http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/templates.html Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hmmm... Min mor holdt på med noe sånt en gang. Hadde fått noen til å mekke en hjemmeside til seg, og hun brukte Macromedia Contribute til å oppdatere. <!-- beginEditAble --> sånne du mener? Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Det jeg lurer mest på er om man lager en template-fil i dreamweaver og bruker den i flere HTML-sider, vil det da være nok å oppdatere template-fila for å oppdatere alle sidene ved små endringer? Hvis jeg f.eks. lager endringer i logoen er det greit å slippe å gå innom alle sidene. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Det jeg lurer mest på er om man lager en template-fil i dreamweaver og bruker den i flere HTML-sider, vil det da være nok å oppdatere template-fila for å oppdatere alle sidene ved små endringer? Hvis jeg f.eks. lager endringer i logoen er det greit å slippe å gå innom alle sidene. Ja alle sider som bruker malen blir oppdatert! Men asp eller php include er mye bedre!!! Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Takker. Jeg kan noe ASP, men ikke noe PHP. Kjøper meg vel en bok etter hvert. Den aktuelle siden er på en server med PHP, da jeg ikke regnet med å få bruk for ASP. For øvrig er det fattig utvalg av gode og rimelige ASP-servere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå