Gå til innhold

Problemer ved oppstart! *Solved*

Anbefalte innlegg

Heisann!

Igår skulle jeg bytte kabinett, så jeg tok ut alt sammen ifra det gamle kabinettet, for så å putte det inn i det nye.

Jeg satt inn hovedkortet, harddiskene osv.

Men når jeg skulle starte opp maskina, så begynte det å pipe.

Pipet først var en lang pip, ca 4 sek elns.

Og det andre pipen hørtes ut som en ambulanse, politisirene o.l.

Jeg har et socket 478 hovedkort av typen EPoX EP-4PCA3+.

Noen som vet hva som kan være galt ?

Det er også 2 LED display på hovedkortet som viser bokstavene "AF" når dette skjer, har sett i manualen om jeg kan finne den feilmeldingen, men jeg fant den ikke.

Visst noen vet hva som er galt, eller har noen tips, så ikke nøl med å svar :)

Endret av Moltrez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har et Abit NF 7 V.2.0 hovedkort og modda litt med kabinettet og slikt og kan vel si at jeg har det samme problemet.

Eneste at jeg har fått det til å funke, men etter jeg tok av en duct kabelen til prosessoren så fikk jeg samme problemet.

Nå har jeg fått pc'en til å funke men når jeg skulle kjøre 3DMARK03 så skrudde den seg av og begyndte med sirene lyden igjen.

Det var på CPU test 2.

Mulig det hjelper å resette bios, ta ut ram cpu og sette inn igjen.

Du får prøve å legge ned maskinen og se om det funker da, funka for meg når jeg gjorde det.(har ikke testet det sånn med 3DMARK da).

Vil gjerne ha hjelp jeg og hvis det er noen som kan det.

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen tips ?

Har prøvd med bare skjermkort, 1 hd, CPU og RAM, men piper da også.

Manualen til EpoX er ikke særlig god til feilsøking. Der det står hva display kodene betyr, står det ikke hva "AF" betyr..

Har dere noen geniale trekk, så bare si ifra :)

Lenke til kommentar

Skal hjem i dag og teste pc'en min litt så finner jeg kanskje ut av noe, så når jeg gjør det skal jeg si ifra. :thumbup:

Er forsovidt andre emner her jeg har lest som har noe av det samme problemet, men virker ikke som de har finni noe ut av det.

Endret av Dr.
Lenke til kommentar

Jeg har fått pc'en til å fungere nå. På hovedkortet så har jeg mulighet til å kjøre "Dual Channel" slik at det blir 128-bit. Det kjørte jeg før jeg skifta kabinett. Grunnen til at pc'en begynte å pipe var pga. jeg kjørte i 128-bit(Dual Channel).

Så jeg må bruke 64-bit istedet.

Problem solved ;)

Snakker om RAM'en altså :p

Endret av Moltrez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...