paroa Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg satt og surfa på internett da pc'n plutselig skrudde seg av som om noen dro ut strømmen! Jeg tenkte kansjke det var cpu som var varm, men jeg hadde jo hatt den på i 5 minutter. Den grønne lampa på hovedkorte lyser så det er strøm der, men den vil ikke starte igjen! jeg har prøvd og tenkt men jeg får den ikke til og starte! Den var ikke overklokket akkuratt nå man har kjørt endel på3,02 Ghz vist det har noe og si. Hardware specs: Hovedkort-Asus P4P800 I865PE Cpu-Intel celeron 2,4 Ghz Ram-Corsair pc 2700 xms Sjermkort-Asus gef. titanium 4200 Pcu-Qtec Det var vel det viktigste. Håper dere kan hjelpe!! Lenke til kommentar
fAight Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Prøv å teste psu'en din i en annen maskin. Qtec er som kjent ikke den mest stabile strømforsyneren... Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 hadde akkurat samme problem, men da var det 2 pins på cpu'en som var bøyd. Retta dem ut og alt funka.. Men tviler på at dette er ditt tilfelle. Forresten så er ikke q-tec psu'er guds gave til folket akkurat Lenke til kommentar
paroa Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Fikk pc'n til og virke... dro ut strøm kablen bak og venta 10 sec og pluggan inn igjen og alt virka!! Vilken pcu anbefaler dere til mitt system? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Fortron/Source 350W (yter 452W), eller en PSU i MIST Serien. Tror NorthQ kan være noe å se på også, men det vet jeg ikke 100% sikkert. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg satt og surfa på internett da pc'n plutselig skrudde seg av som om noen dro ut strømmen! Jeg tenkte kansjke det var cpu som var varm, men jeg hadde jo hatt den på i 5 minutter. Den grønne lampa på hovedkorte lyser så det er strøm der, men den vil ikke starte igjen! jeg har prøvd og tenkt men jeg får den ikke til og starte! Den var ikke overklokket akkuratt nå man har kjørt endel på3,02 Ghz vist det har noe og si. Hardware specs: Hovedkort-Asus P4P800 I865PE Cpu-Intel celeron 2,4 Ghz Ram-Corsair pc 2700 xms Sjermkort-Asus gef. titanium 4200 Pcu-Qtec Det var vel det viktigste. Håper dere kan hjelpe!! HVa er vitsen med å kjøre på så høy frekvens når du overhodet ikke har bruk for det? Lenke til kommentar
paroa Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg satt og surfa på internett da pc'n plutselig skrudde seg av som om noen dro ut strømmen! Jeg tenkte kansjke det var cpu som var varm, men jeg hadde jo hatt den på i 5 minutter. Den grønne lampa på hovedkorte lyser så det er strøm der, men den vil ikke starte igjen! jeg har prøvd og tenkt men jeg får den ikke til og starte! Den var ikke overklokket akkuratt nå man har kjørt endel på3,02 Ghz vist det har noe og si. Hardware specs: Hovedkort-Asus P4P800 I865PE Cpu-Intel celeron 2,4 Ghz Ram-Corsair pc 2700 xms Sjermkort-Asus gef. titanium 4200 Pcu-Qtec Det var vel det viktigste. Håper dere kan hjelpe!! HVa er vitsen med å kjøre på så høy frekvens når du overhodet ikke har bruk for det? Hva er høy frekvens?? Lenke til kommentar
paroa Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Nå skjedde det igjen det er andre gang i dag og første gang det noen gang har skjedd meg, jeg har hatt pc'n i et år nå og det har aldri skjedd!! Lenke til kommentar
KriB Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Høres ut som en vifte som har stoppet. Åpne opp kabinettet og se om noen av viftene oppfører seg merkelig... Mest sannsynlig PSU-vifte som har stoppet. Siden det ikke skjer under load er det ikke så sannsynlig at det er cpu/gpu som strøm. Men... Siden du har overklokket kan du ha busta cpu... Har ikke noe å si om du har klokket ned hvis den er blitt dårlig. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) alle viftene går. Vist du mener "turbo" så står den på auto.... Edit: nettop starta etter at det skjedde igjen!! kan det være virus som gjør det?? antivirusen fant noe greier, tror det var en trojan. får prøve og fjerne den da.... Edit2: da var Win32: trojan-gen (upx!) som forsvant ut av min pc, fant 2 av dem.... Endret 9. juni 2004 av roaldsøy Lenke til kommentar
v0id Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 HVa er vitsen med å kjøre på så høy frekvens når du overhodet ikke har bruk for det? Hva vet du om han har bruk for det eller ikke? Lenke til kommentar
paroa Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) vist du mente at jeg kjørte på 3Ghz så var det bare får og klokke og se hvor langt jeg kom + og sjekke stabiliteten med hotcpuettellerannet + at det er en celeron som har lite cach og for og veie opp det så bør man kjøre litt høyere... Edit: hva med den strømforsyningen her: ?? Endret 9. juni 2004 av roaldsøy Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 antec sine er visst bra, men sats på en slik Har selv denne og er utrolig fornøyd. Stille er den og.. Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Det er antakeligvis en sikring som slår ut. Har du fått testa strømnettet ditt for plutselige spenningsfall / overspenning? Typisk at du må ta ut kabelen fra PSU og vente 10 sekund slik at sikringen skal koble seg inn igjen [en form for automatsikring]. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Hvordan tester jeg for "plutselige spenningsfall/ overspenning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå