dale Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Var hos høggern her forleden, radiator er sikra, smarte meg kom med pene rene klær, en t68 i lomma og uten verktøy. Men etter noen riper på mobilen og blodige hender fikk jeg tak i en radiator hvor festene knakk litt langt inne.. men men, jeg fikser det.. Nå er hardware bestilt, jeg har foreløpig lagt planene om å lage min egen blokk på hylla, først får vi kjøpe en ferdig. Prisen på vannblokka er i denne omgang uvesentlig. Har dere noen gode tips der ute? Den må passe 478. Har en litt "fiffi" løsning med radiatoren(e) på gang, skal bare få skaffa en radiator til, more to come :smile: [ Denne Melding var redigert av: dale på 2002-04-15 00:13 ] Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Skal du ha "ferdigvare" så er det ikke så altformye å få kjøpt. MP har Swiftech som er en helt grei blokk, Netconnection har Maze 1C og 2 som kan festes med et adapter. 2'ern er best da den har 45 graders kanaler i blokka. Mas heller på Netconnection og få dem til å ta inn Maze3: http://www.dangerden.com/images/maze3/maze3a_large.gif Den har native støtte for P4. En annen mulighet er å kjøpe en Magnum390 hos 3dfcool (De skal visst være råbra de også) og et lite stykke plexi. Da er det bare å borre/sage til ditt eget adapter :wink: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hørtest bra ut dette. Lykke til! PS; Vi liker å se bilder fra prosjekter. Lenke til kommentar
dale Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Hmm, netconnection får inn maze 3 31april(ubekreftet). hmmm, 720 spenn for en vannblokk er dyrt! heeh, men men, plexi er kult, finner jeg ikke noe bedre alternativ blir det den. Hva med maze 2? ja, skal få lagt ut noen bilder når vi nærmer oss noe :smile: Venter på ti4600 kortet fra gainward som kommer 26 april.. går da greit.. men men.. 2,4 northwood dukker opp 8mai, leeenge å vente... :sad: hehe, så jeg må vente litt, men det blir bra med case modding og vannkjølings bygging imens.. En liten ting til de det måtte angå: vær så snill å hold kjeft hvis dere skal slenge dritt om hvorfor jeg kjøper så dyre komponenter, har hatt dårlig erfaring med slikt før i andre forum... _________________ Mvh Kristoffer Dale [ Denne Melding var redigert av: dale på 2002-04-15 19:25 ] Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: PS; Vi liker å se bilder fra prosjekter. jepp. store og detaljerte, gjerne 300+ kb. Lenke til kommentar
dale Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 for min del kan dere få bildene så store dere vil :smile: skal fikse masse detaljerte bilder.. men advarer allerede om at dette blir en "lett" case modding :smile: Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Noen som gidd modde pc`n med slegge, øks og motorsag ? Gjerne AG3 eller mauser til luftehull. I disse kjøle-tider så kan det vel hende at man kunne tenke seg å ventilere området rundt cpu med et par hagleskudd :smile: "Herpe-mod" Lenke til kommentar
dale Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 hehe, hva med å brenne hull i kabinettet med syk varme? heeh, det kunne vært tøft. Jeg får se hva jeg finner på, blir vel den tradisjonelle løsningen med plexi og litt lys :smile: Lenke til kommentar
DeltaVifte Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Du kan jo bestille vannblokka rett fra dangerden, det blir en del billigere. Aner ikke hvor mye de toll avgiftene og alt det der kommer på, men det burde vel lønne seg :?: Lenke til kommentar
dale Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 joa, men når de kjører blokka til døra mi med noen vifter for en frakt på 100 spenn da gidder jeg ikke styre med toll og slikt Lenke til kommentar
Braqua Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Dale: Jeg synes det er teit at du bruker så mye penger på dyre komponenter... :razz: Hehe, jeg har samme erfaring med Høgger'n som du. "Jau, du fer gå å plukka'n sjøle"...urk...Men, radiator ble det lell. Gleder vårs til å se bilder! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg synes litt av "sjarmen" med vannkjøling er å mekke mest mulig selv:) Trave på høggern for å finne radiator osv.. hehe Lenke til kommentar
dale Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 hehe, ja det var kos å stikke på høggern :smile: Trenger bare vite hvilke kjøleblokk som er den beste? Lenke til kommentar
Braqua Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Når det gjelder hvilken kjøleblokk som er best, tror jeg at eneste måten å virkelig finne det ut på er å lese, lese, lese og teste. Jeg har en Swiftech MCW462 som ligger på pulten min og skriker etter å bli montert. Andre sverger til Danger Den, men...jeg vetta søren. Jeg tror jeg må si meg enig med en eller annen her som sa at forskjellen mellom blokkene er pr. i dag ganske liten, mens radiator, pumpe etc er rimelig undervurdert. Jeg tror du vil få bra kjøling med en nesten hvilken som helst ny, god kjøleblokk og en radiator av typen varmeregister. De kommer som oftest best ut i test åkkesom. Lenke til kommentar
bensin16 Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 for de som må gå på høggern ja.. jeg gikk i garasjen.. der var det 3 varmevekslere til noen lastabiler.. Lenke til kommentar
dale Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 Jeg er faktisk litt inne på tanken å gå for ett koolance system. Og så bytte eller legge til varmeregister(e?). Det som er synd er at det er ett chieftec miditower, skulle gjerne hatt full tower :smile:... men men, jeg for se hva jeg gjør... Er det noe sted jeg kan se Koolance i en butikk i Oslo? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Etter det jeg har lest så viser det seg at det er liten forskjell på vannbklok typer. Det som bestemmer mer er radiator og viftene på den. Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: On 2002-04-15 20:23, DeltaVifte skrev:Du kan jo bestille vannblokka rett fra dangerden, det blir en del billigere. Aner ikke hvor mye de toll avgiftene og alt det der kommer på, men det burde vel lønne seg :?: Prøvde å legge inn en ordre nå på Danger Den Blokka koster $43 = 387,- Frakt USPS (4 ukers levering) $24 = 216,- eller UPS (1 uke) $62 i frakt $67 = 603,- Mva: 144,- Toll: 80,- Totalt: 824,- (billigste alternativ) Det ble ikke akkuratt billigere, og leveringstiden er sikkert ikke like god :smile: Tror jeg heller kjøper den i Norge. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: eldorado2097 på 2002-04-16 14:17 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: eldorado2097 på 2002-04-16 14:26 ] Lenke til kommentar
dale Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 Jeg har hørt rykter om en full tower variant av Koolance under navnet PC2-901. Har funnet en nettbutikk som selger den i usa, men hverken koolance eller andre sider nevner den? Eksiterer dette kabinettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå