b-real Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Så The Day After Tomorrow i går på kino. Jeg kan ikke akkurat si at jeg er imponert. Filmen begynner bra og du sitter meg ei ganske bra feeling om at dette kan komme til å være bra, men filmen ender opp slik alle tragedie filmer fra hollywood. ¤ Far sønn har et dårlig forhold ¤ Far prøve å løse problemet med sønn ¤ Katastrofen skjer og far skal redde sin sønn fra "helvette" ¤ Far finner sønn og alt er bare vellstand. En mere klisje-hollywood film kan du egentlig ikke finne på kino-markede for tida. Men spesialeffektene er absolutt verdt å se. Hvis du skal se filmen imo så burde du se på den på grunn av spesialeffektene som er laget og ikke pga det er en god film, for det er det ikke. Karakter: Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Helt enig - klisjeer i bøttevis. Men fete effekter - det skal dem ha. Visuelt så det supert ut! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Den filmen skal eg se anyways eg går ikke å ser den for historien. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Heh. Du har helt rett angående klisjeene, men jeg føler likevel at den fortjener 4-5 eller noe. Klisjee or not, fremdeles en heftig film med enorme effekter, bra tema, spennende, bra filmet og alt det der. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Heh. Du har helt rett angående klisjeene, men jeg føler likevel at den fortjener 4-5 eller noe. Klisjee or not, fremdeles en heftig film med enorme effekter, bra tema, spennende, bra filmet og alt det der. Bra tema ja, men de kunne ha gjort så utrolig mye mere ut av filmen. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Klisjéer i bøttevis, men den fortjener minst en 4. Spesialeffektene var nydelige, det var mange morsomme kommentarer i filmen, bra tema. Men ja, kunne gjort så mye mer ut av den. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 digget effektene.. men selve historien var litt klisje... men gir den en 4 jeg Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Det jeg ble litt irritert over var at i starten av filmen, når forandringene i klimaet begynnte å skje, viste de klipp rundt om fra store deler av verden (f.eks. gigantisk haggel i Hong Kong osv.). Men når selve katastrofen inntraff var det kun fokus på Amerika og hvordan de klarte å overleve farene. Hva med resten av verden? Hadde vært greit å se hvordan det gikk med de også. Som sagt før så er det jo kjisèer o.l., men man går ikke å ser en katastrofefilm om man vil ha en dyp og meningsfull historie. Man går å ser den for å se fete effekter. Det klarer filmen absolutt å levere. Dermed er det faktisk en grei film. Skulle bare likt å se hvordan resten av befolkningen på jorda klarte seg. Endret 13. juni 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Ein god film med flotte effekter, men altfor kort til å virke realistisk. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det jeg ble litt irritert over var at i starten av filmen, når forandringene i klimaet begynnte å skje, viste de klipp rundt om fra store deler av verden (f.eks. gigantisk haggel i Hong Kong osv.). Men når selve katastrofen inntraff var det kun fokus på Amerika og hvordan de klarte å overleve farene. Hva med resten av verden? Hadde vært greit å se hvordan det gikk med de også. Som sagt før så er det jo kjisèer o.l., men man går ikke å ser en katastrofefilm om man vil ha en dyp og meningsfull historie. Man går å ser den for å se fete effekter. Det klarer filmen absolutt å levere. Dermed er det faktisk en grei film. Skulle bare likt å se hvordan resten av befolkningen på jorda klarte seg. Helt enig med deg. Om man ser på slutten av filmen, hvor det vises et oversiktsbilde av Jorda, ser man at Europa er 100% dekket av snø. En annen ting er hvordan folk i Sahara og omegn tok imot denne forandringen. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Bedre enn Troy i hvert fall Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 wtf? bedre enn troy?? syke, syke menneske The day after tomorrow er noe av det kjedeligste jeg har sett... klisjé handling effekter som det har vi sett før (mener nå iallefall jeg), og da er hele poenget med filmen borte... usannsynlig til de grader... .) men det er fint å vite at man kan rømme fra en tsunami (som forøvrig tar igjen de fleste rutefly når det gjelder hastighet) ved å springe inn i NY public library Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 men det er fint å vite at man kan rømme fra en tsunami (som forøvrig tar igjen de fleste rutefly når det gjelder hastighet) ved å springe inn i NY public library Hehe! Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Den filmen skal eg se anyways eg går ikke å ser den for historien. Ditto Må finne ut om den fortsatt går her i byen, om ikke så blir det DVD-Leie så fort som mulig Bedre enn Troy i hvert fall Du om det. Synes den filmen var ganske god. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Skulle bare likt å se hvordan resten av befolkningen på jorda klarte seg. Jeg er sikkert helt på jordet, men sånn jeg forstod det så gikk hele Europa under. Uansett, skulle ikke selve istiden komme etter stormen var ferdig? I stedet kom sola opp og det ble en happy-ending. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det ble bare istid for den norde halvkule. Sørlige delen av jorda unnslapp og der står jo også selvsagt sola opp. Det vil nok ta et par tusen år før de kan begynne å flytte opp nord og leve vanlig igjen der th o:) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det jeg ble litt irritert over var at i starten av filmen, når forandringene i klimaet begynnte å skje, viste de klipp rundt om fra store deler av verden (f.eks. gigantisk haggel i Hong Kong osv.). Men når selve katastrofen inntraff var det kun fokus på Amerika og hvordan de klarte å overleve farene. Hva med resten av verden? Hadde vært greit å se hvordan det gikk med de også. Beviser hvordan amerikanernee er. Driter i alle andre (Sorry, kunne ikke la være... er i provokasjonisk humør ) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) QUOTE (Zaeira @ 13/06/2004 : 22:41) Det jeg ble litt irritert over var at i starten av filmen, når forandringene i klimaet begynnte å skje, viste de klipp rundt om fra store deler av verden (f.eks. gigantisk haggel i Hong Kong osv.). Men når selve katastrofen inntraff var det kun fokus på Amerika og hvordan de klarte å overleve farene. Hva med resten av verden? Hadde vært greit å se hvordan det gikk med de også. Beviser hvordan amerikanernee er. Driter i alle andre (Sorry, kunne ikke la være... er i provokasjonisk humør ) Jo, men ikke HELT riktig vel..Skottland var en del fokusert feks. Enig i at "klisjeene" trakk noe ned og at det kunne vært bedre der. Men synes likevel filmen var meget bra (så den i dag). Det var jo noen poenger "mot" amr. imperialisme også (flykninger fra vesten ble bra tatt imot og behandlet av 3-verden land, Amr. topp politikere tar ikke naturkreftene på alvor men tenker bare økonomi... ) Men filmen engasjerte hvertfall meg fra begynnelse til slutt, så jeg regner den faktisk blant de bedre..tross alt Endret 25. juni 2004 av groenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå