Gå til innhold

Ny PC: Billig-laptop til bestemor

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har en gammel bestemor som sa til meg her forleden at hun ville prøve seg på dette "data-greiene"..

He,he..

Hun sa selv at hun ville ha en Laptop.

Så da vil jeg gjerne at noen gidder og grave opp noen gode tilbud, prisen skal da helst være 10000,- og nedover.

Tenkte selv litt på Celeron-M, men etter og ha lest tester av de første pc'ene me Celeron-M var jeg heller skuffet i forhold til pris/ytelse.

Så da spør jeg her :thumbup:

(Er det ikke tøft med eldre damer som tar iniativ til og lære seg om data :laugh:)

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale bærbar med Centrino teknologi. Støyer veldig lite og batterilevetiden er bra. Du får dem også til under 10k. Du har f.eks ECS Green bærbare som multicom selger og de har flere modeller med forskjellige spesifikasjoner. ECS har også fått bra omtale på dinside.no

Hvis du sjekker forumet for bærbare så kan du lese brukernes erfaringer av nettopp ECS.

Lenke til kommentar

Hei!!

Jo da, det er skikkelig tøft når besteforeldra kommer og vil lære data. Har selv en bestefar som kjøpte seg en maskin. Får selv til tider telefoner hvor de spør hvordan de skal så vekk det bildet som er i bakgrunnen av skjermen :laugh: .

Nå til poenget!! Skal du kjøpe en maskin til bestemoren din til rundt 10000krs klassen får du som regel bare celeron maskiner. Går du opp et par tusen får du ekte Centrino manskiner. Mitt råd er å sjekke ut hva det finnes på markedet av brukte maskiner, man kan gjøre et kupp med å f.eks kjøpe maskiner med defekt batteri, men som funker fint på vanlig strøm forsyning. Ja jeg vet at da forsvinner litt av vitsen med en laptop, men jeg antar at grunnen til at din bestemor vil ha laptop er pga av plassen den tar og at den er enkel å stue vekk. Men er ikke brukt et alternativ, så gå for en Elitegruop fra multicom! Eneste er at de ikke blir levert med Operativ System. :hrm:

Lykke til!!!

Har rettet skrivefeilen!! :blush:

Endret av acon
Lenke til kommentar

Ikke for å provosere noen, men kjøp ein gammal nedslitt bærbar, så blir ikke tapet så stort når hun finner ut at dette ikke var noe for henne.... Hvis hun finner ut at dette var noe for henne, så kan hun heller kjøpe seg noe skikkelig senere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...