Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vpn i XP er å bli GRØNN aV?

Anbefalte innlegg

:cry:

AAARh..

sitter å baller med vpn.. en kompis skal oprette en vpn oppkobling til lanet mitt... men stopper opp på veifying username passwd....

da skulle vel man tro at forwarding av porter og slik var i orden ???

er det noen spesielle triks for og få XP til og godta incoming vpn connections??

(vi har begge adsl, så det er ikke snakk om noe dialing inn til no modemer ell no)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri satt opp vpn så kan ikke hjelpe deg nevneverdig, men bare for å være på den sikkre sida: Du har router som støtter vpn(eller egen vpn boks)? Så vidt jeg veit må du ha det.

Hilsen

---LaRS

Endret av larsr
Lenke til kommentar

1. Det kommer opp en feilkode når oppkoblingen misykkes. Prøv å slå den opp på microsoft.com/technet eller i "hjelp" på start menyen

2. Hvis den stopper opp på brukernavn/passord - kan ikke det tyde på at brukernavn/passord er feil eller ikke fått tillatelser til å koble opp?

3. Så lenge TCP-port 47 og 1723 er åpen og forwardes til riktig IP på LAN'et så skal det gå helt fint.

VPN er egentlig veldig enkelt, men det er som oftest brannmurer som skaper problemer.

edit: Alt det om hjemmeroutere støtter VPN eller ikke er bare bambus. Om VPN'en går til routeren eller til en PC innenfor er det samme. Du har antageligvis bedre kontroll om den går til en PC.

Endret av ob1
Lenke til kommentar
Hvis du har router, så må den støtte inngående VPN-traffikk. Min trådløse 3Com .11g router støtter kun utgående VPN.

jahha... har vanlig adsl modem og en hub... har forwarda portene til riktig pc å slik

mener at det fungerte ei lita stund å...

Lenke til kommentar
Hvis du har router, så må den støtte inngående VPN-traffikk.  Min trådløse 3Com .11g router støtter kun utgående VPN.

jahha... har vanlig adsl modem og en hub... har forwarda portene til riktig pc å slik

mener at det fungerte ei lita stund å...

Har nå sjekket dokumentasjonen. Min siste post var nok bare delvis riktig. Routeren min støtter ikke IPSec og L2TP inn gjennom routeren. Men det skal gå å kjøre PPTP inn gjennom routeren, selv om det ikke er anbefalt.

Du får sjekke dokumentasjonen på ditt utstyr. Er forresten brannmuren i XP aktivert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...