Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Patos Lyric 402/502

Anbefalte innlegg

Heisann, tenkte å lufte noe her jeg hvis det er noen hifi rotter som titter innom.

Har vurdert å gå til investering av nytt anlegg nå. Er int. i noe ordentlig saker som kan gi ordentlig lyd. Så forslag om nad og cerwin vega hopper jeg bare glatt over.

Har lest en del tester av 402 og den gjør det veldig bra. Hadde et par hjemme i helga å prøvde den på et ordentlig anlegg (snakker high end shit til bortimort 70), og fikk testa det skikkelig. Det låt skikkelig pent. Så jeg er fornøyd. Men jeg er egentlig hypp på storebroren 502, men den får jeg ikke tak i noe sted til utlån. Er det noen som vet åssen den blir kontra 402? Det kan ikke bli for mye bass? Med tanke på at jeg vil ha ordentlig lyd, ikke bare bass? Går ikke av veien for litt bass, er ikke det jeg sier, men det må harmonere. www.patos.no

Så har jeg sett meg ut en forsterker til dette Hegel H1. Noen som har prøvd dette sammen, eventuelt har noen erfaringer med bare hegel? www.hegel.no

Er også åpen for andre forslag. Har vel mer eller mindre bestemt meg for høyttalerne men. Er det noe man vet er MYE bedre til tilsvarende pris, så er det bare å gi et hint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hegel har jeg ikke prøvd på akkurat de modellene, men har kjørt den på Audiovector M3 signature. Det er uansett en knall forsterker.

Jeg har selv hatt Lyric 501 (tror jeg den heter, 1år siden) som da var den største i Lyric serien.

Forskjellen på de to du nevner er vel "bare" det ekstra basselementet? Dersom du var fornøyd med 402 kan du godt gå for det, men jeg mener du får en bedre høyttaler dersom du velger 502. Bass er fundamentet i all musikk, og med disse høyttalerne får du aldri for mye bass. Det er ihvertfall min erfaring.

Nå er Hegel heller ikke den mest temposterke og dynamiske forsterkeren, så det eneste minuset jeg kan tenke meg er at det vil låte litt vel "fint" om du skjønner. Men så er jeg veldig glad i dynamikk da.. :)

Jeg kjørte Yamaha på mine når jeg hadde de. Har nå de største i basic serien, og de er helt klart ikke like bra som 501. De kjører jeg på en Yamaha RXV800 surround forsterker. Spiller pent, men kunne godt tenkt meg en Rotel stereo forsterker istedet. Det var nemlig det jeg hadde før jeg kjøpte RXV800...

Tror ikke du kommer til å angre dersom du satser på 502. :thumbup:

Edit; Hva med Cayin eller Vincent forsterker? Noe billigere enn Hegels, men minst like mye trøkk ihvertfall.. ;)

Endret av drkaos
Lenke til kommentar

var å hørte på cayin 252b her forleden. Den har jo fått knallkritikker. Men synes ikke den levde opp til det jeg har lest om den. Men skal sies fikk ikke testa den på patos. Men synes lyden ble litt grøtete, så for å utelukke litt ting. Så prøvde vi en god del dyrer vincent, og da var lyden en helt annen. Men igjen har ikke fått prøvd cayinen der med patos da.

Men er som jeg også sa i første posten ikke ute etter høyttalere med trøkk (seff er ikke noe minus hvis det er i tilegg til klar fin lyd) så at hegelen spiller pent, er vel ikke "negativt" for meg, Men kan jo ta det med meg på veien. Skal prøvelytte først.

Forskjellen på 502 og 402 er at på 402 er det to 6.5" basser. på 502 er det mellom tone og 2x8" basser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...