Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem ved avinstallering av Zone Alarm

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å avinstallere Zone Alarm. Uten å lykkes. Etter restart kommer det en feil melding om vsmon.exe. Jeg har prøvd å installere programmet på nytt, men jeg kommer da ikke inn i programmet. Jeg får nå altså hverken avinstallert eller åpnet programmet. Hva er galt?

Noen som kan hjelpe en strandet sjel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du nå har installert ZoneAlarm på nytt er det sikkert mulig å komme inn igjen. Gå på - Min Datamaskin - C - Programfiler - åpne ZoneLabs mappen og dobbeltklikk za.exe (etter hukommelsen)

Ved avinstallering er det viktig å avslutte zonealarm helt først. (Høyreklikk zonealarm ikon i "Systemtrauet " og velg avslutt zonealarm).

Jeg har ikke Zone Alarm installert, men håper dette kan hjelpe deg igang igjen.

Lenke til kommentar

Er feilmeldingen der enda. Det skal være mulig å fjerne den. Men først må en sjekke hvilke programmer som er åpne. Det gjøres ved å trykke ctr+alt+del.

Da har en muligheter til å stenge aktive programmer. Steng ned za.exe fordi den kan allerede være igang også. vsmon.exe likedan.

Gå deretter inn i Microsoft Systeminformasjon - verktøy - systemkonfigurasjon.

(Denne er visstnok lagt ut med direkte link via startmenyen på XP). Gå på Oppstart. Fjern alle haker med referense til vsmon eller za.

Jeg kjører ikke XPP selv, men bruker det av og til på jobb. Ikke så veldig store forandringer.

Lenke til kommentar

Problemet løst og Zone Alarm borte. Restore system. Genialt system.. Valgte system innstillinger for dagen før jeg innstallerte Zone Alarm. Og vips.. Takk for alle innspill. De har vært til god hjelp.

BTW: Tap for Moss på staffer.. Slitsomt asssså. Hilsen en på rad 14 felt B på hovedtribunen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...