Gå til innhold

Maskina låser seg!!

Anbefalte innlegg

hver gang jeg ser på div x film låser maskina seg etter en stund. Det hender også at den henger seg ved andre opperasjoner også(spill, mp3, word og installasjoner). må slå av og på maskina. Har prøvd win. 98 og win 2000 pro. På programm logg står det at den ikke kan lese fra NBT enhet. Og noe feilmelding om 3d kryptonering....oakley.... ett eller annet...

Har prøvd med nye drivere...

Temratur ligger sjelden over 45 grader.

Alle delene er nye:

-AMD XP 1700

-256 Ram

-Abit Kg7

-western D 40Gb

-win 200 pro.

-hercules pro 2 64mb tv out. (AGP)

-creative live 5.1

Noen som vet hva som kan være galt....?

-

-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programlogg: FEIL - Kan ikke lese IU-kontroll informasjon fra NBT-enhet.

Programlogg: Informasjon - IP sikkerhets policyen for ISAKMP-oakley angav en krypterings alogoritme som er ugyldig på grunn av eksportostriksjoner for kryptografi. All 3D-ES kryptering som brukes av ISAKMP-oakley er gjort svakere til standard DES kryptering. Dette er vanligvis gunstig. ISAKMP-oakley vil fortsatt kunne forhandle IP sikkerhets parametre og beskytte den forhandlingen med DES kryptering. Dette vil bare være et problem visst du krever at ISAMP-oakley forhandlingen skal være beskyttet med 3d-ES kryptering.

Lenke til kommentar

Kjører du VPN-forbindelse med 3DES?

Meget omfattende dokumentasjon finner du her. Jeg har ikke giddet å gå igjennom sidene.

Såvidt jeg kan se, så omhandler problemet eksport-restriksjonene slik at VPN-forbindelsen blir nedgradert til DES.

Lenke til kommentar

Okey...

* Ser du har prøvd 98/2000 også. Får du samme feilmelding der også?

* Bruker du å rote inne i nettverks-innstillingene?

* Hva slags Internett-tilkobling har du? Gi gjerne en del detaljer her.

* Bruker du piratkopier av OS? (slapp av - ingen sporer deg opp om du sier det).

* Kjør "cmd" og skriv "chkdsk /f". Svar eventuelt ja på om du vil kjøre chkdsk neste gang pc'en restarter.

* Last ned memtest86, innstaller det på en diskett og boot med den. Dette kan du kjøre over natten ettersom det tar lang tid. Programmet sjekker minnet ditt for feil.

Lenke til kommentar

veit ikke om noe feil melding på win 98.

både win 98 og win 2000 pro er kopi... (hysj hysj...)

Bruker ikke rote med nettverket nei... Har ikke noe nettverk tilkoplet... ikke modem heller...

har prøvd å formatere å installere windows flere ganger....

uten noe forandring.......

Lenke til kommentar

NBT-feil. Søkte på Computing.net:

Event message 3101

"Unable to read IO control information from NBT device."

This is an acknowledged problem and is caused be the TCPIP counters being switched on irrespetive if you have a nic or modem card or not.

If you switch the counters off this message will stop.

To do this you need a win 2000 resource kit utility called Exctrlst.exe. (I think that is the correct spelling).

Once you run that you will be able to select the TCPIP performance counter dll and uncheck the box to disable them.

More info can be found on microsofts web site, support section. Do a search on NBT under windows 2000.

Jeg har vært borti det samme selv.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 22:21, SOL skrev:

Står ikke noe feilmelding på systemlogg....

får prøve med

Exctrlst.exe

OK. Da må det være noe annet som lurer en plass. Den meldingen i programloggen var en litt hard nøtt for mitt vedkommende :sad:

Har du prøvd å avinstallere evt. oppdateringer du har lastet ned fra Microsoft? Meget mulig at problemet forsvinner hvis du fjerner dem og laster ned på nytt. Jeg fikser de fleste av mine problemer ved å reinstallere. Hvis det ikke går, så blir det som oftest format C:. :grin:

Vi får krysse fingrene for at du slipper å formatere da :wink:

Sveinl.

Lenke til kommentar

Har nå installert Win XP.

Men Henger seg enda........ Hurra!!!!

Feil melding i systemlogg denne gang:

Error- AMLI: ACPI BIOS is attemting to read from an illegal IO port address (Owclc, Which lies in the Oxcl8 - Oxcll protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.

Noen råd??

Lenke til kommentar

Vet ikke om det funker, men prøv å gå i bios og velg "disable ACPI".

ACPI = Advanced Configuration and Power Interface

Dette er avansert strømstyring som blant annet gjør at du kan slå av/på maskina med keyboard,WOL, strømsparing og mye annet.

Jeg har hørt noe om at denne bør disables FØR man installerer OS (noen mente at xp ble klikk når de prøvde dette).

Du kan jo eventuelt se om det er noe i "advanced power managment" seksjonen i bios som ikke er innstilt slik det skal. (jeg vet ikke hvordan det bør stilles inn)

Lenke til kommentar

har problemer med å få fram den komandoen me "disable ACPI"....

får den fram når eg bruke "modbin6.exe"

men den dukke ikke opp i biosen...

har prøvd med "flash" og skreve navne på den fila eg lagre med "modbin6" men er en del som den ikke oppgradere... og bios er lik.........

har ikke så mye greier på bios og flashing.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...