Gå til innhold

Clarkconnect: Får ikke koblet til ekstern VPN


Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann.

 

Jeg har kjørt en CC server nå i godt over 2 år som Firewall, og alt har funket som gull. Men nå har da min far fått seg VPN på jobben, og han må få koblet til, noe som han ikke får til. Vi har testet litt, og funnet ut at CC Firewallen er problemet.

 

Hva er det jeg må konfigurere får å få dette til?

 

Har ikke forandret på noen instillinger til nå, bare så dere vet det.

 

Takk på forhånd.

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VPN kan jo være så mangt, det er bare en samlebetegnelse på en bestemt type protokoller eller tjenester. Jeg bruker PPTP, andre bruker L2PT eller andre ting igjen. Du må være mer spesifikk.

 

Inkluder gjerne bedre feilmeldinger enn «får ikke til» også.

Jeg vet ikke mye om den VPN'en. Eneste jeg vet er at faren min vil koble seg opp mot serveren på jobben via internett for å få tak i filer. Jeg tror jeg drar kjensle på PPTP i denne sammenhengen.

 

Feilmeldingen er rett og slett at han ikke får kontakt med serveren, når han prøver seg ved hjelp av en tilkoblingsguide i XP på den maskinen som skal kontakte serveren. Han har gjort det samme andre plasser, og da funket det.

 

Noe mer enn det tror ikke jeg at jeg vet..

Lenke til kommentar
Lukter NAT lang vei spør du meg. Kansje du må forwarde noen porter til faren din sin interne IP? Snakk med admin på jobben til din far eller kundestøtte hos de som leverte vpn-løsningen.

Hvilke porter kan dette vere?

 

Min far har snakket med ham, og han sa at jeg måtte konfigurere firewallen, uten å si noe mer enn det.

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Joda, men da må du hoste opp hva slags VPN det er først.

 

-KJ

Ok. Skal prøve å finne dette ut :)

 

Men jeg bare lurer på i mellomtiden hvorfor jeg må forwarde porten til maskinen? Skal VPN-serveren ha tilgang til klienten? Er ikke dette omvendt av hvordan det er til vanlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...