Gå til innhold

Forslag til oppsett på teksten på en side?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja men, visst man tenker BARE på hvordan teksten skal vere, Meny, content, news eller liknende....

Det kommer HELT an på hvordan siden er lagt opp sier jeg jo..

Det varier fra side til side og finnes ingen fasit.. Men det er ikke spesielt å skrive baklengs, å ha menyen på urdu osv, men det er omtrent det man kan si som er sikkert..

Det finnes mange måter å sette opp en webside på, og utifra det kan man si noe om hva som er lurt/logisk osv å sette inn meny/tekst osv.. Det kommer som sagt helt an på..

Edit; Misforstår jeg deg..? Kan du være litt klarere..? Tror jeg misforstår ordet "hvordan".. :blush:

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

ja, jeg tror du misforstår litt, men det er sikkert min feil pga måten jeg skriver på? :ermm:

Det jeg mener er liksom, om man setter teksten på spesielle måter, men det vil bli enkelre å vise det visst man legger ut en link til en sider der noen man har brukt den metoden da...

Lenke til kommentar

Kan vel begynner med overskrifter: det bør være enkelt å se hva som er overskriften på en side, det finnes ikke noe som irriterer meg mer enn å måtte myse med øynene fordi overskriften skal være så 'fancy' så mulig. Ta en titt på hvordan A List Apart har valgt å gjøre med sine overskrifter.

Brødteksten bør være litt annerledes enn resten av teksten, enten den er mindre/større eller satt i bold så bør du helst gjøre noe for at man skal kunne se at teksten skiller seg ut. Jeg anbefaler deg å bruke samme skrifttype som ellers på siden men å gjøre en liten vri som f.eks å sette den til bold.

Selve innholdet på siden bør være i en skrifttype som er enkel å lese på skjermen og som samtidig tar seg godt ut. Jeg liker f.eks Tahoma samt Trebuchet MS men Arial burde også gjøre susen. Vi (PoleCat og meg) er ikke spesielt glad i Verdana, men det er mange som sverger til den fonten - men uansett hvilken font du bruker så prøv å unngå Times New Roman! Ellers kan jeg nok engang anbefale deg A List Apart, i tillegg til å være en killer-website har de også mange, mange gode artikler som bare må leses ;)

Men nøl ikke med å poste siden her så vi kan ta en titt, alle mann!

Lenke til kommentar
Kan vel begynner med overskrifter: det bør være enkelt å se hva som er overskriften på en side, det finnes ikke noe som irriterer meg mer enn å måtte myse med øynene fordi overskriften skal være så 'fancy' så mulig. Ta en titt på hvordan A List Apart har valgt å gjøre med sine overskrifter.

Brødteksten bør være litt annerledes enn resten av teksten, enten den er mindre/større eller satt i bold så bør du helst gjøre noe for at man skal kunne se at teksten skiller seg ut. Jeg anbefaler deg å bruke samme skrifttype som ellers på siden men å gjøre en liten vri som f.eks å sette den til bold.

Selve innholdet på siden bør være i en skrifttype som er enkel å lese på skjermen og som samtidig tar seg godt ut. Jeg liker f.eks Tahoma samt Trebuchet MS men Arial burde også gjøre susen. Vi (PoleCat og meg) er ikke spesielt glad i Verdana, men det er mange som sverger til den fonten - men uansett hvilken font du bruker så prøv å unngå Times New Roman! Ellers kan jeg nok engang anbefale deg A List Apart, i tillegg til å være en killer-website har de også mange, mange gode artikler som bare må leses ;)

Men nøl ikke med å poste siden her så vi kan ta en titt, alle mann!

ok, det var dette jeg mente, bra noen skjønner det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...