Gå til innhold

Åpne Ukomprimert AVI i liquid edition

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skule være lur og exporterte min timeline til en ukomprimert avi fil slik at jeg kunne legge den inn i et annet prosjekt. Fila er på 4 GB

Det var tydeligvis ikke det lureste jeg har gjort, for når jeg prøver å importere den i et nytt prosjekt så får jeg en feilmelding om at det ikke går for filtypen (eller noe) ikke er støttet.

Og jeg har selvsagt slettet det opprinnelige prosjektet og dets filer.

DØH

Hva har jeg gjort galt, og hva gjør jeg... legge inn filmen på nytt fra dv tapen og redigere alt på nytt? Eller finnes det en løsning

-Vegar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, og her kommer etterpåklokskapen først: neste gang bør du eksportere et prosjekt ved å velge 'Start -> Verktøy -> Slå sammen sekvens' (engelsk: Start -> Tools -> Fuse sequense). Dette vil bevare kvaliteten fullt ut, lager en ny selvstendig fil i DV-format.

Men så til problemet. Mener jeg har hentet inn ukomprimert video i Liquid Edition, tidligere - men ble brått usikker. Kan

1) sjekke senere i dag og poste oppdatering

2) anbefale å eventuelt ta inn videosnutten i f.eks. Windows MovieMaker (om du har WinXP), kanskje det går bedre.

Hvor lang er forresten filmen din? Om den er 4 GB er den vel litt mer enn to minutter. Kan du ha lagt den på en disk med FAT32 filsystem? I så fall kan du ha et problem, for da kan det tenkes at filen har møtt filsystemets maksgrense, og da ikke klart å 'lukke seg' skikkelig. I så fall vil du ha venskeligheter med å åpne i stort sett alle programmer. Men vi trenger ikke ta ulykka på forskudd. :no:

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Hei

Takker for svar. SÅ jeg bør bruke Fuse istedet ja...takk, man lærer mens man lever.

Når det gjelder de to filene så er de begge på ca 15 minutter

Filsystemet er NTFS og ikke FAT32. Jeg har problemet på to maskiner.

Noen kjempeulykke er det ikke da det er rimelig rett frem editert, og jeg har orginalene på DV tape. Men hadde vært kjekt å slippe :)

Takker for hjelp så langt

-Vegar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...