Gå til innhold

Ulv vs sau

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei merkelig hvorfor ingen kaffebarsosialister blir angrepet.

Synes personlig det er litt rart at du ikke blir angrepet (ulv eller ei)

Hvordan kan du vite det? Angrep mot fjotten er jo en av det få tingene som kan forklare hans sykelige våpenfetisj.

Lenke til kommentar
Det rare med dette er at det var mere ulv i Norge for 100 år siden, da var det også sau ute uten disse  "enorme" problemene.

Det rare med både ulv og bjørn er at, blant mennesker, angriper de kun bevæpnede sauebønder. Ikke særlig lurt må en si.

Jepp, hadde en nabo der jeg vokste opp som etter at det ble innført erstatning for tapte dyr på beite, oppga feks 50 stk på beite selv om han hadde bare 45 , mista han så 2 så fikk han erstatning for 7 . :hmm::hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Jeg synes ulv, bjørn og andre rovdyr burde ha fått loven med seg.

Det er ikke deres skyld at de eter. Det er litt av essensen i det å hele tatt leve.

Å drepe rovdyr som tar sau sammenligner jeg med det å sette opp et koldtbord midt i en liten landsby i Sudan uten å si til noen at de ikke får lov til å forsyne seg. For å deretter plaffe ned alle som tar en bit. Ikke at jeg på noen måte skal sammenligne ulv med mennesker. Men ulv og bjørn er truete dyrearter (er det ikke?) - så de er sånn sett mye mer verdt (og får jeg si praktfulle?) enn sauene til å bare skyte de.

Bur nå de hersens sauene inne hvis de er så viktige for dagligbrødet. Protect you property. Ta noen forhåndsregler!!

Jeg vet de bøndene det er snakk om ikke har mye penger. Men kall det en forsikring. Hvis det er sånn at de taper så mye penger på at sauene blir spist av ulv og bjørn, så vil de jo fort spare det inn igjen. Og tenker mann langsiktig vil jo dette resultere i økt profitt!!

Økt profitt er tross alt nøkkelordet for selvstendignæringsdrivende.

Endret av kag
Lenke til kommentar

Det som forundrer meg er at det ikke er noen stjeler sau. Man kan jo ta med seg en varebil opp til er jorde, plukke med seg fire, fem stykker og ta dem med seg til et slakteri.

Vips så han man sikret seg middag en stund fremover.

Lenke til kommentar
Det som forundrer meg er at det ikke er noen stjeler sau. Man kan jo ta med seg en varebil opp til er jorde, plukke med seg fire, fem stykker og ta dem med seg til et slakteri.

Vips så han man sikret seg middag en stund fremover.

Da blir det mord et par dager senere ;)

Lenke til kommentar
Men ulv og bjørn er truete dyrearter (er det ikke?) - så de er sånn sett mye mer verdt (og får jeg si praktfulle?) enn sauene til å bare skyte de.

Saken er jo den at av en eller annen grunn blir ulven som er veldig utryddingstruet blir ulovlig jaktet på i stor stil. av en eller annen grunn hater så mange ulven. Og akkurat der tror jeg ikke det kommer av at den dreper sau. Bjørnen dreper da like mange sauer (tror jeg?). Men den er da ikke hatet så mye. Og i motsetning til ulven, har bjørnen bevist seg farlig mot mennesket. Så det finnes egentlig ingen god grunn for at ulven skal være så mye hatet og jaktet på enn andre dyr. Den bare blir det. Den har bare blitt sett på som et ondt dyr i alle tider.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...