Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg bestilte en 256MB brikke hos XD for noen dager siden. Nå sitter den i kameraet. Når jeg går inn på minne menyen forteller den meg at jeg kun har 243MB til rådighet når kortet er nyformatert. Er det noe en kan klage på?

Eller får jeg bare høre at jeg er dum nå? Det mangler jo nesten like som følger med de fleste kameraer... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

Jeg bestilte en 256MB brikke hos XD for noen dager siden. Nå sitter den i kameraet. Når jeg går inn på minne menyen forteller den meg at jeg kun har 243MB til rådighet når kortet er nyformatert. Er det noe en kan klage på?

Eller får jeg bare høre at jeg er dum nå? Det mangler jo nesten like som følger med de fleste kameraer...  :thumbdown:

Vet ikke hva TwinMos gjør men fant på nettet:

As most of you will know, the term "kilobyte" represents 1024 bytes. SanDisk decided to label their 256 MB products as 256,000,000 bytes, i.e. not the 268,435,456 (2^28) bytes they should be. This saves a little in manufacturing costs and allows them to market their 244.1 MB products as 256 MB products, just by changing the rules a little to suit their needs.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...