slemslem Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hei! Ser, som topic sier, etter et gratis windowsprogram som skal brukes til å skikkelig slette alt som ligger på en harddisk. Kan evt være dosbasert. Noen som har noen forslag ? Har leta endel rundt på google men finner bare ting som tilsynelatende er gratis, men som ikke er det. Var forresten litt usikker på om denne skulle i Sikkerhet eller Programvare, så jeg tok en råsjangs, en snill moderator flytter den nok hvis det er feil. mvh René Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kan ikke du bare slette alle partisjoner og formatere disken etterpå ? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kan ikke du bare slette alle partisjoner og formatere disken etterpå ? Er det ikke slik at en formatering sletter registeret som holder orden på filene blir nulla ut, men selve filene er der helt til de er overskrevet? Tror hvertfall det.. Hvis jeg tar riktig, kan du slette alt formatere hardisken, sette den inn i en maskin, og la noe software generere en "fake" fil på størelse med hardisken din. En såkalt "fake" fil er en fil som bare består av nuller. Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Hvis jeg tar riktig, kan du slette alt formatere hardisken, sette den inn i en maskin, og la noe software generere en "fake" fil på størelse med hardisken din.En såkalt "fake" fil er en fil som bare består av nuller. Det er jo selvfølgelig en mulighet, det kan også greit gjøres i Linux ved hjelp av cat /dev/urandom > /dev/hdXy, men jeg ser etter et program som sikkert og greit gjør dette, gjerne et par ganger for å sikre ekstra bra. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Nå skjønner jeg lite av problemet ditt.. Hvis du vet hvordan du gjør det, kan du ikke bare gjøre det? Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Nå skjønner jeg lite av problemet ditt.. Hvis du vet hvordan du gjør det, kan du ikke bare gjøre det? Fordi jeg ikke har Linux tilgjengelig her, og gjerne vil ha et program for Windows (som er mest brukt rundtom her), til fremtidig bruk også, ikke bare denne gangen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg vet om et program som er gratis og bra til jobben men husker ikke navnet nå, kommer tilbake så fort når jeg finner prog. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Sjekk KillDisk. http://www.killdisk.com/eraser.htm Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 De siste to her var ca akkurat det jeg lette etter. Tusen takk! mvh René Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå