riktor_1 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hei, Etter en tilsynelatende vellykket BIOS-flash, la jeg merke til noe interresant på maskinen min. Alle rapporteringsverktøyene melder om at temperaturen inne i kassa er høyere enn den på CPU. Så mitt ene spørsmål er, med boxed-kjøling skal vel ikke det være mulig? Før flashingen lå de to temperaturene som oftest likt, med CPU`n som oftest litt over systemet. Er det farlig? Jeg legger ikke merke til noen forskjell, og selv etter at maskinen har stått på i noen døgn går den som ei klokke og det er ikke tegn til artifacts eller andre ulumskheter. På forhånd takk for svar -Kristian Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 er ikke noe å tenke på.. er nokk den nye biosen som tuller litt med deg. Så lenge du ikke har en kanal fra utsiden av maskinen og ned på cpu viften så er det umulig å få cpu kjøligere enn case temperaturen.. Så det er ikke noe å tenke på egentlig Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Så lenge du ikke har en kanal fra utsiden av maskinen og ned på cpu viften så er det umulig å få cpu kjøligere enn case temperaturen.. Så det du sier er at hvis du sitter inne i et lukket rom, og du synes det er litt varmt, så hjelper det ikke det grann om du har ei vifte som blåser på deg? I beg to differ... Noen kaller det "realfeel". Det har med at luft i bevegelse har en kjølingseffekt fordi den blåser bort luften fra en varm gjenstand så den ikke har et skall av varme rundt seg. (Vært ute i hard vind en kald vinterdag noen?) Vil ikke starte noen diskusjon her, jeg var bare i kveruleringshumør i 5 minutter Selvfølgelig er det ikke naturlig at cpu er lavere enn resten. Eller? Hehe. Lenke til kommentar
drall Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) ehm.. det absolutt meste en vifte kan gjøre, er å få prosessoren til å være samme temp som luften som blir blåst mot den. Luften blir ikke kjøligere av at den er i bevegelse... Luften som er i berøring med cpu blir varmere og cpu blir tilsvarende kaldere, den oppvarmede luften blir byttet ut av ny, mindre oppvarmet luft av viften. Endret 8. juni 2004 av drall Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det er bare å drite i temperatur måleren i bios. Den er aldri helt korrekt uansett. Den kan forandre temp på få milimeter. Hvis den står så og så langt unna cpu'en, kan den være 50 grader f.eks. Og hvis den er litt lengre unna, kan den være 55 grader. Så kjøp heller en vanlig temperatur måler som er laget for det. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 ehm.. det absolutt meste en vifte kan gjøre, er å få prosessoren til å være samme temp som luften som blir blåst mot den. Luften blir ikke kjøligere av at den er i bevegelse... Luften som er i berøring med cpu blir varmere og cpu blir tilsvarende kaldere, den oppvarmede luften blir byttet ut av ny, mindre oppvarmet luft av viften. Det var jo nettopp det som var så gøy med hele greia. Som jeg sa, det var bare for å provosere på gøy. Lenke til kommentar
drall Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det var jo nettopp det som var så gøy med hele greia.Som jeg sa, det var bare for å provosere på gøy. Ser det nå når jeg leser posten din om igjen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Husk at på noen hovedkort så måles selve temperaturen på NB, og har denne en dårlig kjøleløsning så kommer temperaturen fort høyt opp. Har du muligheten til å demontere kjøleløsningen på NB og tar en titt under på goopen så får du deg sikkert en fin overaskelse Jeg byttet nettop ut den bråkete viften på mitt NF7-S kort (NB) med en passiv kjøleløsning fra Zalman. Nå holder den faktisk maks 30C og det ved høy belastning og OC (240Fsb*9.5 a 1.785Vc). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå