Gå til innhold

Fysisk sikring av sensitive data

Anbefalte innlegg

Det er kanskje litt på kanten å poste dette under annet om hardware? Men jeg synes heller ikke dette passet under off-topic da det faktisk har noe med hardware å gjøre :ermm:

Jeg driver å tenker meg hvordan jeg kan sikre meg mot at andre skal få tak i sensitive data jeg har på en pc. I tillegg til brannmur så har man jo fysisk sikkerhet, men jeg klarer ikke å tenke meg noe som kan gjøre pc'en min 100% sikker mot at noen kan få tak i sensitive data fra den.

Det hjelper ikke særlig med windows logon passord hvis det er noen som f.eks. tar disken min der jeg har de sensitive dataene. Finnes det egentlig noen måte å sikre seg så å si 100% mot dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan låse PCen inn i et skap (for eksempel 19" skap som brukes for servere), separat rom, slik at kun ledninger går til PCen eller i en safe. Tyske Lampertz produserer DataSafe - en boks med klasse 1 eller 2 sikring og med ventilasjon. Disse er til og med brannsikre og kan slå PCen av ved brann slik at hele boksen kan gjøres hermetisk. Tåler 1000 grader i minst 60 minutter.

Fire protection based on ECB·S*, tested acc. to EN 1047-2, quality class C 60 D**

Burglar protection acc. to ECB·S, tested acc. to European standard EN 1143-1, resistance class II**

Air-conditioned, multifunctional, mobile security solutions for automatic data backups and hardware protection

For the accommodation of 19' components

Variable interior fittings

Lampertz webside

Annet alternativ er at du tar data med deg - på en CD eller annen media. Eller bygger en kraftig kabinett selv. Den kan da skrues / låses fast til f. eks. gulvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...