Gå til innhold

Megapixel eller optisk zoom

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal snart på ferie og skal i den anledning ha mitt første digitalkamera.

Budsjettet er stramt, dvs. en begrensning som helst skal gå godt under 2000 kr. Jeg har sett på elkjøps billigkamera HP C435 og Kodak EasyShare CX7220. Det jeg lurte på er: burde jeg legge mest vekt på høyest mulig oppløsning for pengene, eller er optisk zoom vel så viktig.

Jeg vil gjerne også ha anbefalinger, men ikke noe særlig dyrere enn 2000 kr, og da skal gjerne et minnekort være inkludert. Jeg vet at det finnes mye bedre kamera hvis jeg går opp noen prisklasser. Men blir jo bedre bilder med et billig kamera enn uten kamera :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at du ikke vil gå opp, men hvis du går opp bare bittelittegrann, og kanskje dropper en kasse pils på ferien, så får du et Fujifilm S5000 på www.netshop.com til 2.995,- Det har 10x optisk zoom. (url)

Minnekort kjøper du på Lefdal hvis du har muligheten, så får du 150% igjen på prisgarantien. Dvs. hvis et 128 Mb kort koster 1000 spenn der (bare tar noen tall nå, for å vise) og 500 på f.eks. Netshop, så kjøper du det på Lefdal, får en utskrift fra Netshop på prisen, og viser den til Lefdal. Da vil du (hvis jeg har forstått det riktig) få igjen 750 spenn. Føler kanskje jeg regner/tenker litt feil her, men skitt au...

Endret av ninja5000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...