Gå til innhold

Hva synes dere om Online Spill og prisene på dem?


Anbefalte innlegg

Kanskje en gammel topic (?)...men men...

Jeg bare lurte på om hva folket på Gamer.no`s Forum synes om Online spill og pris settingen på disse?

Hva synes dere om at man må betale opptil 500kr for spillet i tillegg til ca 100-150kr i måneden?

 

Er spillene verd prisen? (evt. hvilke spill er gode titler som er verd prisen?)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er horribelt!

 

Vet ikke hvor mange det er som så/husker Motorcity Online for ett års tid siden.

 

Vel, etter min mening tidenes beste bilspill (ihvertfall veldig nært!!)

 

etter å ha fått en kamerat i Texas til å kjøpe det og sende det med posten til norge (fikk såklart ikke kjøpt det i norge) logget meg inn og betalte 14$ måneden (tror det var 14$...) og det fungerte, og jeg spillte og hadde det gøy noen måneder, før jeg plutselig fikk en mail hvor det sto at etter august kom de til å ta ned serverene(!!!!!) hva f***n liksom. Her har jeg betalt 500 kr for selve spillet og rundt 100 kr måneden, også sier de bare plutselig at "dessverre, men om 2 måneder er spillet ditt søppel" Takk ja! burde vært no lover for no sånt azz!

Lenke til kommentar

Ja, det hørtes litt surt ut...

Jeg synes ikke noe om at spillene skal koste så mye...

De kunne heller vært nedlastbare (gratis) og så ca 100kr pr mnd...

Jeg skjønner ikke hvorfor alle skal tjene så sinnsykt mye penger hele tiden!

Det var en tid for ikke veldig lenge siden da spillene var kjempemorsomme i tillegg til at de ikke kostet mye! (i tillegg gikk man jo aldri lei av dem! :yes: )

Lenke til kommentar

Til tross for min relativt unge alder, så har jeg lenge vært en iherdig MMORPG-spiller. MMORPG's og andre spill som krever en månedsavgift har gjerne en eller flere gode grunner til denne ekstra avgiften. Dette er gjerne det at du har muligheten til å spille med flere tusen spillere i en og samme verden - på akkurat samme tid! Dette ligger jo også i navnet, "Massively Multiplayer Online Roleplaying game".

 

Selv har jeg ingenting mot å betale en ussel hundrelapp i måneden for den gleden slike spill gir meg, og jeg har faktisk nå nettopp betalt atter en hundrelapp til SOE for Everquest, som til tross for den lange levetiden, fortsatt er blant de beste, og ikke -det- beste MMORPG-spillet.

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes heller ikke at 100 kr pr mnd er dyrt, men det jeg er irritert på,

er at man må betale 500 spenn når man kjøper det også!

Og hva hvis man ikke liker spillet da?

Da har man jo kastet 500 kroner rett ut av vinduet!

Hvis man ikke liker det, kan man jo heller ikke spille Singleplayer!

Da MÅ man jo betale pr mnd for noe man ikke vil spille!

Det finnes jo ingen demoer, og det er ikke så alt for mange online spill som har 3-dagers trials og sånn!

Lenke til kommentar

Husk at MMORPG utvikles på en helt annen måte enn andre spill. Spillet som lanseres i butikken er på mange måter bare grunnsteinen, og produktet kan være totalt forandret og ikke minst sterkt forbedret mange måneder/år etter lansering.

 

Hvorfor? Fordi det sitter mange, mange å jobber hardt hver eneste dag for å vedlikeholde servere, forbedre gameplayet, lyden, grafikken og verdenen. Vi snakker ikke om forbedringer, fordi originalversjonen nødvendigvis var dårlig. Vi snakker om nye features, til og med forslag fra spillerne selv. MMORPG-spill utvikles hele tiden.

 

Disse menneskene jobber ikke gratis, og det er dessuten ikke gratis å drifte servere som hundretusener av mennesker skal spille på, samtidig. I tillegg kommer de menneskene som hjelper spillerne inne i spillet. Hva er nå en skarve hundrelapp i måneden, mot en opplevelse et skikkelig godt MMORPG-spill kan gi deg?

 

Og som Loeve sa: Du trenger ikke kjøpe spillet for 500 kroner før du har testet det 1 måned, gratis. De aller fleste MMORPG-titler tilbyr 14-30-dagers prøveperiode.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke kjøpe spillet for 500 kroner før du har testet det 1 måned, gratis. De aller fleste MMORPG-titler tilbyr 14-30-dagers prøveperiode.

Det jeg synes er idiotisk med disse tilbudene, er at man må gi fra seg et kreditt kort nummer.(I hvert fall på de fleste jeg har sett.) Hvor de sier at man ikke vil bli belastet hvis man stenger kontoen etter en uke eller no, men jeg synes at det høres veldig mistenkelig uansett.

Lenke til kommentar

Slike store spillselskaper som gjerne begir seg ut på denne "bølgen", om man får kalle den det, setter ikke ryktet på spill for å klemme penger ut av en ussel stakkar. Kredittkortinformasjonen behandles 100% konfidensielt, og er beskyttet av internasjonal lov.

 

Det er med andre ord 100% trygt å gi ut kredittkortnummeret ditt til slike firmaer. I alle fall de litt større og mer etablerte.

 

Grunnen til at de vil ha kredittkortinformasjon, er for å kunne registrere eventuelle brukere, slik at en person ikke tar seg tolv 30-dagers perioder, og derfor har et år gratis spilletid. Det er rett og slett bare en lettvint måte å arkivere sine klienter på.

Lenke til kommentar
Grunnen til at de vil ha kredittkortinformasjon, er for å kunne registrere eventuelle brukere, slik at en person ikke tar seg tolv 30-dagers perioder, og derfor har et år gratis spilletid. Det er rett og slett bare en lettvint måte å arkivere sine klienter på.

Det er kanskje en grunn, men ikke den største. Jeg tror at det fordi at de vet at mange kan være uheldig, og glemme å stenge av kontoen. Og jeg vedder på at de ikke har gjort det så lett å finne ut hvordan man gjør det heller. ;) En annen grunn er jo at de vet at det blir mye enklere for vedkommende å velge deres spill etter at de har prøvd trialen, for man trenger jo ikke å gjøre noe, det blir bare automatisk trekt fra kontoen. Og det er jo sikkert mange andre måter å registrere folk på, enn å få et kredittkort nummer av dem.

Lenke til kommentar
Grunnen til at de vil ha kredittkortinformasjon, er for å kunne registrere eventuelle brukere, slik at en person ikke tar seg tolv 30-dagers perioder, og derfor har et år gratis spilletid. Det er rett og slett bare en lettvint måte å arkivere sine klienter på.

Det er kanskje en grunn, men ikke den største. Jeg tror at det fordi at de vet at mange kan være uheldig, og glemme å stenge av kontoen. Og jeg vedder på at de ikke har gjort det så lett å finne ut hvordan man gjør det heller. ;) En annen grunn er jo at de vet at det blir mye enklere for vedkommende å velge deres spill etter at de har prøvd trialen, for man trenger jo ikke å gjøre noe, det blir bare automatisk trekt fra kontoen. Og det er jo sikkert mange andre måter å registrere folk på, enn å få et kredittkort nummer av dem.

Dette må jo være blant den letteste, da et kredittkort er en sikker form for legimitering.

Lenke til kommentar

så lenge man betaler for å spille burde cd`n vært nesten gratis, at man må betale pr mnd er jo helt greit, men at man må betale like mye for spillet som man må betale for andre spill er helt feil, 50kr hadde vært passe for spillet synes jeg, da har de dekket hva det koster for å produsere det, og gjerne ha en gratis versjon av det på nettet som folk kan laste ned...

Lenke til kommentar
så lenge man betaler for å spille burde cd`n vært nesten gratis, at man må betale pr mnd er jo helt greit, men at man må betale like mye for spillet som man må betale for andre spill er helt feil, 50kr hadde vært passe for spillet synes jeg, da har de dekket hva det koster for å produsere det, og gjerne ha en gratis versjon av det på nettet som folk kan laste ned...

Ingen bruker flere år på utvikle et spill gratis! Har full forståelse for at spillene koster mer en 50kr for å kjøpe det.. Utviklerene skal jo ha lønn for strevet.. Måneds avgiften er jo mest for å dekke viderutviklingen av spillet og driften. Men kan si at jeg har tro på at disse spillene fint kunne kostet en 300kr og klart seg fint. 500kr høres ærlig litt drøyt ut.. Men men... gratis prøveperiode gir deg jo en sjangse til å se om spillet er verdt pengene... Å som sagt kredittkort er vel den letteste og sikreste måten å registrere folk på...

 

Det var det jeg hadde å si :D

Lenke til kommentar

Hva med EVE-Online? Det er gratis. Den kommende expansion packen er gratis.

19$ for registrerings avgift inkludert 1 måneds spilling.

Deretter betaler du 14$ (ca. 105 kr.) i måneden. Ingen bindingstid. Kan si opp brukeren din på dagen. Og, det er et kjempe spill. Dvs. det er MASSIVT. Super grafikk, kjempe bra gameplay, digre "klaner" (Firmaer og diverse), og et SINNSYKT stort unnivers.

 

Virkelig verdt pengene. Det er ikke uten grunn at det er fra 6000-10000 spillere online konstant.

 

EVE-Online

Lenke til kommentar
Dette må jo være blant den letteste, da et kredittkort er en sikker form for legimitering.

Greit nok at det er en lett metode, men de bruker den jo kun for å tjene penger. Noe som er helt forståelig. :D

Det er for å verifisere alderen din. Kan ikke gjøres på så mange andre måter over internett...

 

Jeg bryr meg ikke om månedsprisen, merker ikke 100-150 kr mindre på kontoen i måneden.

 

Og de fleste europeiske utgivelser av MMORPG koster omtrent 300-350,- i butikkene, som ikke er spesielt ille...

 

Fantastisk spilleopplevelse på sitt beste, i hvert fall...

Lenke til kommentar

Det koster penger å ha MMORPG spill gående, men det er også ett poeng at f.eks spill som Everquest går med ett latterlig stort overskudd.

 

Jeg synes også det er litt drøyt med MMORPG spill som koster 500 kr å kjøpe, selv om 1 mnd er inkl. Men spill er jo business, så de tar selvfølgelig mest mulig for alt.

 

AO: Shadowlands hadde en fin pris mener jeg å huske. Org AO og Notum Wars booster pack var jo inkludert også.

Endret av mrxzero
Lenke til kommentar
så lenge man betaler for å spille burde cd`n vært nesten gratis, at man må betale pr mnd er jo helt greit, men at man må betale like mye for spillet som man må betale for andre spill er helt feil, 50kr hadde vært passe for spillet synes jeg, da har de dekket hva det koster for å produsere det, og gjerne ha en gratis versjon av det på nettet som folk kan laste ned...

50 kroner? Så du mener butikken skal tjene 5 kroner per solgte spill, men likevel yte maksimal service for deg som kunde? Og hva med utgiveren eller distributøren, bør vel få noe de også? Det er en hel del andre kostnader enn spillprodukuksjon innbakt i en butikkpris. Kan også nevne moms.

 

Men nedlastbar versjon uten fordyrende mellomledd er derimot en flott løsning, som blant annet Funcom opererer med. Er ikke fullstendig inn i MMORPG-miljøet, og det er sikkert flere andre aktører som tilbyr det samme.

 

Det jeg synes er idiotisk med disse tilbudene, er at man må gi fra seg et kreditt kort nummer.(I hvert fall på de fleste jeg har sett.) Hvor de sier at man ikke vil bli belastet hvis man stenger kontoen etter en uke eller no, men jeg synes at det høres veldig mistenkelig uansett.

Noen andre her har nevnt et par årsaker til at det benyttes kredittkort, men jeg vil også nevne at det er for å kunne blokkere ute juksemakere og folk som kun er ute etter å ødelegge for andre i spillet.

Lenke til kommentar

Jeg akter ikke å betale 500kr for ett spill jeg kanskje liker..

100kr i måneder er ingenting.. Men jeg kan ikke tenke meg ett spill jeg ville betalt 100kr i måneden for å spille.

 

Edit, Eller, kanskje.. EVE har en kompis snakket varmt om, det virker utrolig kult :D (til han nevnte dette med månedpris selvsagt :) )

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...