kns Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Spilte GTA3 med den originale cd-plata i driven. Plutselig hang hele maskinen. Rebootet maskinen, prøvde å starte spillet, og fikk meldingen "Please insert the correct cd". I og med at dette var original-cd'en forstod jeg fint lite av den meldingen. Da jeg tok ut cd'en for å se på den, var den sprukket tvers over på midten. Jeg har en Samsung CDRW 52x/24x/52x/16x Combo 8MB (SM-352B). Hva har skjedd? Og hvor kan jeg evt klage? Spillet ble kjøpt da det kom ut, hvilket er rundt halvannet år siden vil jeg tippe...? edit: skriveleif Endret 8. juni 2004 av kns Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 tror du først burde kontakte de som du kjøpte både spiller og spill av.. se hva de kan hjelpe deg med.. Lenke til kommentar
kns Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 tror du først burde kontakte de som du kjøpte både spiller og spill av.. se hva de kan hjelpe deg med.. Husker ikke hvor jeg kjøpte spillet...det er så lenge siden. Og kvitteringen har jeg i hvert fall ikke.. Forøvrig kan jeg kan jo ta kontakt med Ps-data, som jeg kjøpte spilleren av, men tror du det kan være noe galt med den? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 kan være en svakhet i plata.. for cd platene blir enormt varm når en spiller spinner opp til 52x.. og da kan de ekspodere eller sprekke.. Ville tatt kontakt med psdata og høre hva du skal gjøre.. og evt sendt mail til rockstars som har laget spillet og forklare dem situasjonen Lenke til kommentar
kns Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Ok... har sendt en mail til [email protected]. Skal bli spennende å se hva de har å si til saken. Tviler egentlig på at det er noe galt med driven, da den ser ut til å fungere fint ellers. har aldri hatt problemer med den. Skal sende en mail til Rockstar Interactive også, men jeg må si at jeg jo tviler på at jeg kommer gjennom med en slik klage til et så stort konsern...?! Noen som har liknende erfaringer, eller som kanskje har prøvd å klage til spillprodusenten? Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Ok... har sendt en mail til [email protected]. Skal bli spennende å se hva de har å si til saken. Tviler egentlig på at det er noe galt med driven, da den ser ut til å fungere fint ellers. har aldri hatt problemer med den. Skal sende en mail til Rockstar Interactive også, men jeg må si at jeg jo tviler på at jeg kommer gjennom med en slik klage til et så stort konsern...?! Noen som har liknende erfaringer, eller som kanskje har prøvd å klage til spillprodusenten? Har du en kompis med spillet, kan du installere spillet hans og bruke din egen CD-key, eller be Rockstar sende deg en non-cd-key-version av spillet... Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 jeg har hørt at enkelte spillprodusenter gir ny cd hvis du klarer å ripe opp spillet eller liknende for mye... men dette er jo selvfølgelig en ekstra service, vet ikke hvem distributøren er i norge. Mail rockstar og spør Lenke til kommentar
kns Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Har du en kompis med spillet, kan du installere spillet hans og bruke din egen CD-key, eller be Rockstar sende deg en non-cd-key-version av spillet... Ja, tenkte på det. Men jeg kjenner faktisk ikke noen som har det. Har lett litt på nettet etter en nocd-crack, skal teste det når jeg finner en. Problemet er jo bare da, at jeg aldri vil kunne reinstallere spillet dersom jeg feks sletter det eller formatterer hd'en.. Klart, jeg kunne jo alltids fått tak i det på nettet, men jeg vil jo helst ha originalen som jeg har betalt for.. Endret 8. juni 2004 av kns Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Noen som har liknende erfaringer, eller som kanskje har prøvd å klage til spillprodusenten? Har du en kompis med spillet, kan du installere spillet hans og bruke din egen CD-key, eller be Rockstar sende deg en non-cd-key-version av spillet... Og hva har cdkey med saken å gjøre? Det er selve cd'en som er hovedpoenget her. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Du er jo heldig sammenlignet med meg,Hele NFS cd en min eksploderte en gang,trykket var så kraftig at frontedøra på chiftech toweret mitt opnet seg(den sitter ganske godt),fronten på dvd-rommen ble slengt i veggen,og "støvet" var over hele pcen. Cd en var bare pulver, og dvd rommen står på hylla som suvenir! Dette skjer vist med ca en av fire miliarder cd er.(så heldig er jeg) Lenke til kommentar
sanmann Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Guttorm: Du må begynne å spille Lotto!!! *Sanmann* Lenke til kommentar
kns Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 jeg har hørt at enkelte spillprodusenter gir ny cd hvis du klarer å ripe opp spillet eller liknende for mye... men dette er jo selvfølgelig en ekstra service, vet ikke hvem distributøren er i norge. Mail rockstar og spør Det hadde jo vært sinnsykt bra..! Skal sende en mail til Rockstar/norsk distributør å høre... Og hva har cdkey med saken å gjøre? Det er selve cd'en som er hovedpoenget her. Altså..å kunne spillet igjen, enten ved å få tak i en nocd-crack, få et nytt fra Rockstar, eller fra en kompis og bruke egen cd-key, vil jo være veldig fint. Men dog, det jeg kanskje er mest opptatt av er å finne ut hva som forårsaket feilen. Dersom det er noe galt med driven, vil jo dette kunne skje med alle de andre cd'ene mine. Dersom det er den originale cd-plata som har en produksjonsfeil, bør jeg jo ha krav på et nytt. Likevel, det er jo rart at den ikke har klikka før, da.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) man kan jo tenke seg det at når en cd spinner 52x så har den yterste delen av cd'en en fart på 236kmh.. et lite dytt å ting går galt.. du kan sammenlingne det med at du kjører motorsykkel i 236kmh og treffer en stein.. aaaaauuuuuuuuuu... Endret 8. juni 2004 av Natrium Lenke til kommentar
Wave Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Du er jo heldig sammenlignet med meg,Hele NFS cd en min eksploderte en gang,trykket var så kraftig at frontedøra på chiftech toweret mitt opnet seg(den sitter ganske godt),fronten på dvd-rommen ble slengt i veggen,og "støvet" var over hele pcen. Cd en var bare pulver, og dvd rommen står på hylla som suvenir!Dette skjer vist med ca en av fire miliarder cd er.(så heldig er jeg) Jøss, det var litt av en historie. Nesten så jeg misunner deg den opplevelsen Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Du er jo heldig sammenlignet med meg,Hele NFS cd en min eksploderte en gang,trykket var så kraftig at frontedøra på chiftech toweret mitt opnet seg(den sitter ganske godt),fronten på dvd-rommen ble slengt i veggen,og "støvet" var over hele pcen. Cd en var bare pulver, og dvd rommen står på hylla som suvenir!Dette skjer vist med ca en av fire miliarder cd er.(så heldig er jeg) Jøss, det var litt av en historie. Nesten så jeg misunner deg den opplevelsen Da sku du kanskje sett når et PSU sprang i pcen til en fyr jeg fiksa pcen for. Han hadde klart å søle kaffe oppi strømknappen (dette er gamle AT PSU-ene og derfor er AV/PÅ knappen koblet direkte til PSU) Det kom svart røyk ut bak og det stinka som et ****. Men pcen surra og gikk enda. PSU'en funka etterpå, men vi bytta allikevel Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Mitt hovudkort sprengte, kjølar med vifte spratt av og CPUen eksploderte ut og festa seg i panna mi Lenke til kommentar
Havstein Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Mitt hovudkort sprengte, kjølar med vifte spratt av og CPUen eksploderte ut og festa seg i panna mi Tok du bilde? Lenke til kommentar
kns Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 man kan jo tenke seg det at når en cd spinner 52x så har den yterste delen av cd'en en fart på 236kmh.. et lite dytt å ting går galt..du kan sammenlingne det med at du kjører motorsykkel i 236kmh og treffer en stein.. aaaaauuuuuuuuuu... Hehe, morsomt eksempel:) ..men har du regnet på dette? 236 km/h? Uansett, det var en fin visualisering av faremomentene tilknyttet avspilling av cd-plater, og det føles nå nesten som et under at ikke flere cd'er har knekt eller eksplodert eller gudene vet hva..! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) He he, dette er ikke første gang jeg hører om slike ting.. Du var faktisk heldig og plata kun sprak, det er nemelig ofte den "pulvriseres" i mange 1000' korn. Da har du fått deg en hyggelig jobb med og støve suge pc'n din.. Men ang. om du får noe retur tviler jeg på det, men hvis du først skal prøve er det nok til produsent av spillet du skal gå til. Endret 8. juni 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har selv vært med på å rengjøre en cd-spiller der plata hadde blitt pulverisert. Var egentlig helt meningsløst siden laseren hadde blitt ripa, men vi åpna den nå likevel. Var ufattlige mange småbiter inni der..måtte såklart støvsuge PC'n også. Også det fordømte belegget oppå cd'n, ble som sølvstøv som klistra seg fast til alt mulig. Hadde vel glitter på hender og armer i flere dager etterpå (selv etter dusjing). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå