Gå til innhold

Trenger en god skrekkfilm


PT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gothika som er nevnt tidligere, den har et par scener der du blir skremt ja.

Stephen King's "The storm of the century" veeldig lang film. 4 timer og 10 min. Jævlig bra, skummel og genial ;)

The Gathering: Ikke så veldig skummel, creepy scener til tider.

Mange av Stephen King's historier som er blitt en film er skummle.

Nyeste produksjonen er vel kanskje Secret Window med Johnny Depp. Den er også litt creepy. Tror ikke den har kommer på kino ennå :/

Lenke til kommentar

Evil dead I og II (Ga meg seriøs noia på 80 tallet)

In the mouth of madness

It (kun del I)

 

Hvis du er ute etter grøss du ikke får ut av hodet på en stund, så les en Dean. R. Koontz bok, eller noe bra Stephen King. MYE jævligere enn å se en film :cry:

Lenke til kommentar
Både Ringu og The ring, begge var dritkjedelige.

Det har vel litt med hvordan man ser dem og da ;)

 

Av en eller annen grunn ender det alltid opp med at jeg ser grøssere alene i mørket med headset.. Jeg ble faktisk godt skremt av The Ring. Samme opplevelse med Darkness f.eks. The Eye er også rimelig guffen syns jeg.

Lenke til kommentar
Bad Taste

 

 

 

Så den her om dagen, likte spesielt godt scene nesten helt på slutten. Hvor han karen med brillene skjærer hull i taket over sjefs-alien, og kjører motorsagen gjennom kroppen på han. "Like being born again", kommentaren etterpå var genial! :laugh:

Lenke til kommentar

Plukket nettopp idag opp Hannibal, Bride Of Chucky og "Shriek" for 200,- hos Free Record Shop. Ville ikke si at det er mer enn en skikkelig skrekkfilm der men de hadde mass annet der også. :) Hvis du bor i Oslo og er innom Free Record Shop ved Stortinget ikke gå glipp av 3 DVDer for 200,- En del Stephen King der og annet "snaks" der. ;)

Lenke til kommentar

vil anbefale siden www.badmovies.org. Genial side om du vil ha litt -anderledes- filmer enn de du finner i hylla på Narvesen.

 

Noen gode skrekkfilmer:

 

- A stir of echoes

- Omen

- Halloween

- Dawn of the Dead

- Evil dead I (II og III er i større grad komedier - men, faen så kule de er! ;))

 

Ser at mange her nevner Brain dead (kanskje bedre kjent som Dead-Alive), Bad Taste og lignende slapstick-splattere. Jeg vil anbefale dere å rette blikket mot det italienske markedet. De er de som oppfant sjangeren.

 

og btw: I KICK ASS FOR THE LORD! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Syns faktisk ikke at the shining var så skummel. Den var mer spennende. Det mest spennende var vel spesielt den første halvdelen med de to jentene. For ikke å snakke om hun som lå i badkaret og "REDRUM REDRUM REDRUM REDRUM MURDER".... (Da trodde jeg det hadde klikka for den stakkars lille gutten. :mrgreen: ) Bortsett fra det og musikken var det ikke så mye skummelt. Men mer spennende saker enn de var skummle. (Skvatt et par. ganger. :innocent: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...