Gå til innhold

Trenger en god skrekkfilm


PT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Noen kule scener i Pet Sematary ja. (Kan også anbefale den italienske filmen Zeder aka Revenge of the Dead.) Ble dog litt skuffet etter at jeg leste boka. Stephen King er en gal, gal mann. Tror han skriver sine beste filmer under påvirkning av noe mer enn kun alkohol.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Hehe. Noen kule scener i Pet Sematary ja. (Kan også anbefale den italienske filmen Zeder aka Revenge of the Dead.)  Ble dog litt skuffet etter at jeg leste boka. Stephen King er en gal, gal mann. Tror han skriver sine beste filmer under påvirkning av noe mer enn kun alkohol.

Kan nok stemme det ja. Mannen har jo vært innblandet i sinnsykt mange filmer på grunn av bøkene sine. Stephen King er blitt et "skrekk-trademark". Han er vel forholdsvis ung også etter det jeg forstår? (Midten av 50-årene)

Genial mann.

Men Pet Sematary skremmte vannet av meg. (Kanke huske å ha blitt skremt så mye siden Den Sjette Sansen eller The Ring.) Filmen skaper en ekkel atmosfære fra start til slutt. Virkelig grufull. Det var rett og slett trist da den lille ungen ble påkjørt og hvordan det hele fortsetter.

Katten skremmte vannet av meg første gang den "klikka" og for å ikke snakke om "Zelda", den morbidt ekkle søsteren til kona til "Doc."

Hadde absolutt ikke forventet en så skummel film etter hva jeg hadde sett av toer'n. Kanskje det bare var meg som lå i et mørkt rom med en forkjølelse (som jeg fortsatt har)og en daff/slapp følelse i kroppen.

Lenke til kommentar
Event Horizon

Må være en av de mest vellykkede moderne sci-fi grøsserne. Den skremte nesten vannet av meg, og selv om jeg hater slike filmer fra før likte jeg den på en ekkel måte.. Fy fader som den fikk meg til å hoppe i sofaen.

 

Ellers husker jeg en annen space sci-fi skrekkfilm (i ordets rette forstand). Husker bare ikke tittelen, for det er så lenge siden jeg så den. Et enormt romskip styrt av 1 pilot som har moren sin ombord. Men hun er ikke som alle andre mødre.. noen som husker denne? Jeg ble vettskremt da jeg så den :D Veldig bra, snikende uhygge.

 

Ghost ship kunne ha vært bra, men selv lettskremte folk som meg skvatt ikke noe særlig. Åpningsscenen var konge.

Lenke til kommentar
The Thing, er det den med den hai-lignende skapningen som også kan oppholde seg på land? :)

Nei. Det er annen film/mini-serie. Den så jeg for et par. sommere siden. Må si at den var svært spennende da.

Husker ikke hva den heter :( men the thing er også spennende da. ;)

Filmen heter "Creature" og jeg kjøpte den på DVD bundlet med "Alligator" for 100,- på Narvesen.

Kjøpte også et par. Stephen King filmer.

Pet Sematary 2 er ikke skremmende i det hele tatt! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...