Gå til innhold

Bilder av Hl2,Pain.k,Fc osv med X800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, å tvinge nvidia kort til å bruke R300 render path i far cry har jeg lest skal fikse grafikkproblemene.

Pga ytelsetapet så er ikke akkurat dette en veldig praktisk løsning for dem med FX kort.

 

Crytek fikser forhåpentligvis dette i patch 1.2, med en NV40 render path, det burde også føre til flere FPS for 6800 kortene ihvertfall.

Hvordan vil shadere med høyere farge presisjon føre til bedre ytelse?

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Du prater deg bort, vi snakket om forskjell i grafikk mellom nvidia og ati kort, forskjellen er ikke så stor som du vil ha det til med de bildene av Far Cry du linket til.

 

Vi får se hva forskjellen i ytelse blir, men optimaliseringer for nvidia kort trekker ihvertfall opp.

Lenke til kommentar
Du prater deg bort, vi snakket om forskjell i grafikk mellom nvidia og ati kort,

Vi snakket om forskjellen i bildekvaliten mellom ATi kort og FX-serien i FarCry.

 

Vi får se hva forskjellen i ytelse blir, men optimaliseringer for nvidia kort trekker ihvertfall opp.

Hvis den eneste forbedringen blir at GF6800 kjører i full precision så blir det ikke en ytelse forbedring. GF6800 har dårligere ytelse med R300 pathen.

Lenke til kommentar
Du prater deg bort, vi snakket om forskjell i grafikk mellom nvidia og ati kort,

Vi snakket om forskjellen i bildekvaliten mellom ATi kort og FX-serien i FarCry.

 

Vi får se hva forskjellen i ytelse blir, men optimaliseringer for nvidia kort trekker ihvertfall opp.

Hvis den eneste forbedringen blir at GF6800 kjører i full precision så blir det ikke en ytelse forbedring. GF6800 har dårligere ytelse med R300 pathen.

Ytelsen blir ikke mye dårligere iallefall.... Her finner du screenshots jakup har tatt med sitt 6800U kort. R300 Mode Vs. NV3X Mode. Enkelte plasser er det faktisk en forbedring i ytelse og ser det ut til...

Lenke til kommentar
Ytelsen blir ikke mye dårligere iallefall.... Her finner du screenshots jakup har tatt med sitt 6800U kort. R300 Mode Vs. NV3X Mode. Enkelte plasser er det faktisk en forbedring i ytelse og ser det ut til...

Nå er ikke akkurat still bilder som i tillegg er tatt fra forskjellige posisjoner et bra grunnlag å vurdere ytelsen fra. Frameraten kan hoppe ganske mye fra frame til frame.

 

FCgraph.JPG

 

Det hadde vært ganske merkelig hvis ytelsen hadde gått opp med høyere presisjon shadere.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Er ikke noe som heter R300path , men standard Dx9 path . Nv30 har derimot egen path . etter pur logikk vil da et skjermkort som rendrer med høyere Float point precision og Høyere shader presisjon tape ytelse pga av det tyngre arbeidet

Endret av Troggen
Lenke til kommentar
Er ikke noe som heter R300path , men standard Dx9 path . Nv30 har derimot egen path . etter pur logikk vil da et skjermkort som rendrer med høyere Float point precision og Høyere shader presisjon tape ytelse pga av det tyngre arbeidet

Det vil vel og komme en 6800 path med PS 3.0 støtte. Da er vel den den "ekte" dx9 pathen. Ergo må det vel også eksistere en r300 path... (?)

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Nei eksisterer ikke R300 path til Farcry . Når skal du lære . R300/420 følger bare standard Dx9 med Sm2.0 som nv30/40 også kan kjøre . Ati trenger ikke egen R300 path side de følger dx9 til punkt å prikke bortsett fra Sm3.0 som jeg vil kalle en add in og da trenger de ikke en path som viker fra dx9 . Eneste spesielt med med Ati er at de bare konverter FP16 og Fp32 til FP24 uansett , men dette trenger de ikke egen path for . Sm2.0 er jo likemye dx9 som Sm3.0 er . Hvis du trur at Farcry kommer til å bruke ren sm3.0 path så tar du feil . Crytek teamet sa selv at de bruker lavest Sm mulig . Eneste forskjellen med nv40 er vel at den får en par Sm3.0 instruksjer å tygge på isteden . Så jeg vil ikke kalle det noe renere dx9 heller . Blir vel mer som om at Sm2.0 og sm3.0 vil ligge som samme dx9 path bare med fallback til Sm2.0

Endret av Troggen
Lenke til kommentar

Ja det stemmer det. "R300 path" eller R300 device ID betyr at spillet kjører standard DX9 path.

 

Anngående SM3.0 i farcry:

We don’t use PS3.0 everywhere. The general rule is to use as lower shader version as possible. So PS3.0 could be used only in several critical places where it gives performance boost.

- Crytek

Lenke til kommentar
Det vil vel og komme en 6800 path med PS 3.0 støtte. Da er vel den den "ekte" dx9 pathen. Ergo må det vel også eksistere en r300 path... (?)

Må du ha det inn med teskje?

 

Det er ikke noen R300 path, det er en Direct X 9.0b path som er standard i FarCry.

 

Når det kommer en patch med bittelitt forandringer blir det en Direct X 9.0c path, og ikke en 6800 Ultra path.

 

Det er ingen av de som er mer ekte Direct X 9 enn andre og hvis du ikke greier å skjønne det, så er det strengt tatt ditt problem.

 

Eneste spesialiserte path'en som eksisterer er for Nv3X kort og sånn er den saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...