Gå til innhold

Bilder av Hl2,Pain.k,Fc osv med X800

Anbefalte innlegg

ATI vil slippe 3dc i løpet av 3 mnd

Ati trenger ikke å slippe 3dc, det er opp til spille utviklere å ta det i bruk så jeg er usikker på hva du mener?

Tenkte at ATI hadde registreret 3dc som sin egen standard, for så å frigi den for andre kort-produsenter.

(Men det er fullt mulig at den ble registrert som en åpen standard, så alle kort-produsenter kan implementere den)

Spill-produsenter vil alltid få implementere de forskjellige teknologiene kort-produsentene kommer på, men om de lar andre få bruke dem er en annen sak.

F.eks. shadere i OpenGL. Både ATI og Nvidia har kommandoer som lar deg lage shadere i OpenGL, men de er mye mindre utbredt enn hva shadere i DX er. Dette er (bl.a.) fordi nvidia's kommandoer er proprietære, dvs. eid av nvidia, og ingen andre kort-produsenter får lov til å implementere disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gibro hadde en grei forklaring på 3dc.

The issue with normal maps is that it requires alot of memory, potentially 2x the texture data is used on all surfaces. Right now, it seems that normal maps dont work well with exisitng compression techniques (DXTC & S3TC), because of unacceptable artifacts and loss of detail. From what i have heard, developers have been demanding a practical HQ compression technique for normal maps.... hence the birth of 3DC.

3DC is a compression technique thats designed specially for normal maps. It achieves up to a 4:1 compression with no noticable quality degradation. Whats going to make this a wicked and most likely the final blow to nV, is that its hardware accelerated for the R420.

Adavatages you ask? Well then...

To what i explained what 3DC is above, 3DC is going to add more detailed graphics by the simple fact of letting the developers be more creative because of the memory savings to store higher res normal maps.

I dunno if this is the case for HL2 and why it was delayed, tho it does make some kinda sense if trying to get it all sorted out. Also to what Gabe said that ATi will run HL2 faster than NV, this also looks very interesting seeing that R420 has all of this 3DC hig res normal maps tech to be hardware supported.

Lenke til kommentar

Husker når jeg gikk fra et ATi-Rage 128 pro(8Mb) til mitt 9700 pro for ca 2 år siden. Satte på Ut2k3 som på den tiden var helt nytt, med full AA og AF. Da fikk jeg hakeslep så det holdt.

Opplevde ingen deja-vu når jeg så på disse bildene, men det er nok litt bedre en mitt 9700 pro. Forskjellen er nok litt mindre en ATi Rage 128 Pro ----> )9700 pro.

Likte bildene av Half-Life 2.

Lenke til kommentar
Husker når jeg gikk fra et ATi-Rage 128 pro(8Mb) til mitt 9700 pro for ca 2 år siden. Satte på Ut2k3 som på den tiden var helt nytt, med full AA og AF. Da fikk jeg hakeslep så det holdt.

Ble du imponert eller skuffet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
det virker som om hver eneste gang man har et topic hvor man viser frem bilder tatt med x800 så skryter man av bildekvaliteten osv og at det ser bra ut..

faktum er jo at spillene ser akkurat like bra ut på et 9800se\pro\xt kort.

tåpelig når det man burde skryte av er hvor raskt kortet er :)

kan du kjøre med ati 9800se\pro\xt kort på

1200x1600 6x AA/16x AF på ;)

det er der forskjellen ligger :thumbup:

les nå heller hva jeg skriver......

litt mer spesifikt: les den delen der jeg skriver at man heller kan konsentrere seg om å skryte over hvor raskt kortet er, for grafisk sett så er det identisk med 9800serien..

Lenke til kommentar
tror neppe ett 9800pro uklokket klarer 6 x aa og 16 x af med 29fps i mother nature testen i 2003. Den testen er tung.

Selv kjøper jeg et grafikk-kort for å spille, ikke vifte med e-penisen min. :)

Nei så klart ikke, men den testen er DX9 basert og den er et tungt eksempel på hvor mye skjermkortet klarer å bære. Når jeg kjøper nytt skjermkort så kjører jeg gjerne 3d mark 2003 for å skjekke om kortet yter som det skal.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Han sier i nest siste post at han skal komme med resultater fra STALKER pre alpha i morgen!

Gleder meg til og se ytelsen til de nye kortene i stalker... :dribble:

alle kortene gjør det bra i stalker pre alpha (kommer helt an på hvilken versjon det er snakk om)..hvis han tenker på versjonen som ble lekket så er ytelsen top notch uansett.

Lenke til kommentar

Ble du imponert eller skuffet?

Hva tror du?

Seff ble jeg overrasket....

Lenke til kommentar

Er til en viss grad enig med de som sier at det er likt på f.eks 9800 kortet deres. Men og si at det ikker gjort noen fremskritt angående bildekvalitet på en ny skjermkort generasjon er tull.

At den enkelt ikke ser det på det eller det bilder er helt greit, men det er nok gjort små fremskritt som kommer bedre til syne ved en oppgradering fra et mye eldre skjermkort.

Synes bildene ser bra ut jeg :hm:

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...