Gå til innhold

Bilder av Hl2,Pain.k,Fc osv med X800

Anbefalte innlegg

Tror det blir lite spillbart med et 9800Pro med samme instillingene.

tror jeg også,grafikken er jo helt syk..

cool og kunne spille 1200x1600 og aa/af på i alle spill :dribble:

nå fikk man jo veldig lyst på nytt kort :cry:

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte painkiller bildene. Og FarCry

Og jeg må si jeg så litt forskjell på hva jeg selv greier (i painkiller) å bruke med mitt 9700pro i forhold til de bildene der. UT2k4 derimot så ca. likt ut....

Men begge går nok glattere enn hva de gjør på maskinen min nå.

Men tror ikke jeg gidder å kjøpe XT PE før august en gang.

(Bl.a. litt for pent være til å låse seg inne nå ;))

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar
bilden fra far cry var egentilig ikke bedre enn på mitt powercolor ati radeon 9800pro.

Ikke rart når Far cry ikke trenger annet enn shader model 1.1 (om jeg husker riktig), noe også radeon 9800 har.

Grafikkmessig skal bildene fra linken i første post være lik de på radeon 9800 ( og 9700) grunnet at både x800 og 9800 bruker shader model 2.X (Det er en liten forskjell i hva kortene klarer). Også HL2 bildene får samme kvalitet på 9800, kanskje ikke samme FPS da men :)

Endret av Shell
Lenke til kommentar
bilden fra far cry var egentilig ikke bedre enn på mitt powercolor ati radeon 9800pro.

Ikke rart når Far cry ikke trenger annet enn shader model 1.1 (om jeg husker riktig), noe også radeon 9800 har.

Farcry bruker også noen PS2.0 shadere.

Lenke til kommentar

Er det logisk at 3Dc er en del av hl2, på ett så tidlig stadium?

Tror ikke 3Dcèn var intregrert enda.(skevt stavet`? ;) )

Selv ser jeg heller ikke dette ahA xtremO greiene. har alltid trodd det ligger mye psykologisk bak det hele. Dette fikk jeg bekreftet i større eller mindre grad når jeg så bilder fra hl2 @ mx460.

Når vi alikevell snakker(skriver) 3Dc. Er det noen som vet om det vil bli noe Nvidia gratis kan gjøre til en del av sin brikke? ettersom det skulle bli åpen standar.

Høres lite logsik ut synes jeg. Vil tro at Nvidia i neste generasjon svarer med noe tilsvarende. Er det praksis lett å lage noe som har samme egenskapene, men som ikke er likt og som nvidia derfor ikke må betale ATi for å bruke?

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

det virker som om hver eneste gang man har et topic hvor man viser frem bilder tatt med x800 så skryter man av bildekvaliteten osv og at det ser bra ut..

faktum er jo at spillene ser akkurat like bra ut på et 9800se\pro\xt kort.

tåpelig når det man burde skryte av er hvor raskt kortet er :)

Lenke til kommentar
ThomasM Skrevet 09/06/2004 : 14:55

det virker som om hver eneste gang man har et topic hvor man viser frem bilder tatt med x800 så skryter man av bildekvaliteten osv og at det ser bra ut..

tåpelig når det man burde skryte av er hvor raskt kortet er

helt enig med ThomasM, er ikke store forskjellen på bildekvaliteten fra 9800pro/xt..

Lenke til kommentar
Når vi alikevell snakker(skriver) 3Dc. Er det noen som vet om det vil bli noe Nvidia gratis kan gjøre til en del av sin brikke? ettersom det skulle bli åpen standar.

Høres lite logsik ut synes jeg. Vil tro at Nvidia i neste generasjon svarer med noe tilsvarende. Er det praksis lett å lage noe som har samme egenskapene, men som ikke er likt og som nvidia derfor ikke må betale ATi for å bruke?

For å si det sånn... en åpen standard er en åpen standard og det inntrykket jeg sitter med er at dette er noe ATi skal sitte på en stund (et år kanskje?), for så å gjøre det fritt tilgjengelig for alle andre.

Lenke til kommentar

tåpelig når det man burde skryte av er hvor raskt kortet er :)

kan du kjøre med ati 9800se\pro\xt kort på

1200x1600 6x AA/16x AF på ;)

det er der forskjellen ligger :thumbup:

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
For å si det sånn... en åpen standard er en åpen standard og det inntrykket jeg sitter med er at dette er noe ATi skal sitte på en stund (et år kanskje?), for så å gjøre det fritt tilgjengelig for alle andre.

Tviler sterkt på at ATI kommer til å sitte på 3dc veldig lenge.

Grunnen er at hvis ATI ikke slipper det fort nok, så vil det være få kort med støtte, og følgelig ikke mange spill-produsenter som vil bruke det.

Og selv om de slapp 3dc i dag, så ville nok ikke nvidia implementere den i sin oppdatering av NV40, da det nok vil kreve mer omorganisering av kjernen enn hva de har tid til.

Følgelig tror jeg at ATI vil slippe 3dc i løpet av 3 mnd (hvis ikke før), og håpe at nvidia (og andre IHVer) vil implementere det. For da vil ikke ATI lenger måtte betale spill-produsenter for å bruke det.

.02$

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...