Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er Lyse bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å få fibernett frå Lyse er det ein betingelse at du tar internettbiten, deretter kan du velge om du vil ha TV og/eller telefoni i tillegg. Så langt er det Lyse som eig fiberkabelen og det spørs om du kan velge andre leverandørar av internett gjennom Lyse sin kabel. Sola kommune er igang/har lagt eindel fiberkabel som visstnok skal ut til alle innbyggerane i Sola, evt. så vil dei leige kapasitet hos andre dersom det ligg kabel frå før. Dette for å kunne tilby breiband til alle i kommunen. Med ADSL så går jo det gjennom telefonlinja og den eig jo Telenor slik at ein "betaler" jo og leige for den og (inkl. i pris). Dette er vel og litt fram i tid, er vel ikkje så mange breibandsleverandørar som har etablert seg så langt. Så langt er det ikkje mulig å velge ein annan leverandør til å levere internett gjennom Lyse sitt nett. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
cecolon: hva skal man med 10 mbit når man er innkalt til førstegangstjeneste ? ;)

Resten av familien skal ikke i militæret? :p For meg er det egentlig det samme hva vi har ettersom jeg kommer til å være lite hjemme framover, så jeg undersøker egentlig for dem. Forresten kunne jeg vel satt opp en server eller noe slikt hjemme :p

Lenke til kommentar

800 kr er jo for 10mb tv telefon, og det er slettes ikke dyrt. Har selv hatt Lyse en stund nå og det finnes ikke bedre tilbud. Alle som får tilbud bør takke ja. Du kan og leie film gjennom Lyse Tv. Filmen får du med en gang og kan se dem så mye du vill i 3 dager. Du kan også spole og pause i filmene. Alle filmer koster 40 kr for 3 dager.

Lenke til kommentar
jeg selger lyse produkter fra Current.as i krsand.

Det jeg kan si er at jeg selger mye dritt!!

LYSE er det eneste jeg føler jeg gjør kjøper en tjeneste når jeg selger. Lyse sine produkter er virkelig gode

Hmm, det er vel ikke det samme produktet som jeg snakker om? Jeg snakker om Lyse i Stavanger som er en strømleverandør som har begynt å selge TV/Internett/telefon via fiberlinjer. Og hvorfor ville en selger snakke dritt om det han selv selger? :ermm:

Tusen takk for mange gode svar.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
For 10 mbit? Er du gay? :dontgetit:

Hmmm.... dette aner jeg egentlig ikke så mye om, men dersom ikke bredbåndsfabrikken har gått konk ennå, så leverer vel de 10mbit til 4-500 kr/mnd? eller tar jeg feil? men det er vel kun i oslo/akershus eller noe... :cry:

mulig det ikke er no' tess, vet ikke jeg...

Lenke til kommentar

Bredbåndsfabrikken leverte jo kun til borettslag o.l. dersom jeg husker riktig, og skal jeg tøye hukommelsen enda lenger så mener jeg dem har stoppet all utbygging videre.

Jeg fikk tilbud om Lyse, men ettersom jeg har en toårskontrakt hos NGT så passet det litt dårlig. Var litt irritert da jeg snakket med selgeren.....hvorfor i huleste kunne dem ikke ha sagt noe om at dem vurderte å bygge ut i dette området!?..grrr.....

Sa jeg skulle skifte over dersom dem betalte meg ut av avtalen til ngt ;)

Lenke til kommentar
Hmm, det er vel ikke det samme produktet som jeg snakker om? Jeg snakker om Lyse i Stavanger som er en strømleverandør som har begynt å selge TV/Internett/telefon via fiberlinjer.

Lyse selger sin løsning mange plasser i landet, det er stort sett Lyse som blir solgt på div lokale fiberutbygginger i regi av energiverk.

Lenke til kommentar
For 10 mbit? Er du gay?  :dontgetit:

Ehh.. Jeg har 10mbit, og payer 400 kr/mnd? :devil:

Jeg har BBF. Kanskje jeg syns 800 er for stivt da, er blitt så vant med å paye 400 kr spenn måneden bare :yes:

Hviss du hadde lest min tidligere post hadde du sett at det var med tv telefon også, så det er slettes ikke dyrt. Si at du skal ha Upc, 10Mbit og telefon så må du opp i 800 kr i måneden uansett, så ikke kom her og si at det er dyrt

Lenke til kommentar

Betaler 750 kroner for 2mbit internett, TV med over 20 kanaler (+ alle norske radiokanaler) samt hustelefon (ISDN). Internett er noe ustabilt til tider, men kvaliteten generelt sett er veldig bra.

Når man i tillegg får jobben til å betale internett-delen så blir det bra :)

Lenke til kommentar
Bredbåndsfabrikken leverte jo kun til borettslag o.l. dersom jeg husker riktig, og skal jeg tøye hukommelsen enda lenger så mener jeg dem har stoppet all utbygging videre.

Jeg fikk tilbud om Lyse, men ettersom jeg har en toårskontrakt hos NGT så passet det litt dårlig. Var litt irritert da jeg snakket med selgeren.....hvorfor i huleste kunne dem ikke ha sagt noe om at dem vurderte å bygge ut i dette området!?..grrr.....

Sa jeg skulle skifte over dersom dem betalte meg ut av avtalen til ngt ;)

Vi du ut av avtalen før kontraktsperioden er gått, må du "bare" betale mellomlegget for det det ville ha kostet med løpende abonnement for de resterende månedene av kontraktsperioden.

Dvs. kr 50-100,- pr mnd. du har igjen av abonnementet, avhengig av hvilken hastighet du har bundet deg for.

Prisliste fra Nextgentel her:

http://www.nextgentel.no/privat/priser/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...