Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er Lyse bra?

Anbefalte innlegg

Vi har fått tilbud om internett fra Lyse. Pappa er for, mamma er mot :) Vil gjerne ha argumenter for og mot. Er den tekniske løsningen bra? Får man med router, eller hvordan fungerer oppkoblingen mot internett?

Lurer også litt på de andre tjenestene, som telefoni og TV. Er det noe å satse på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har fått tilbud om internett fra Lyse. Pappa er for, mamma er mot :) Vil gjerne ha argumenter for og mot. Er den tekniske løsningen bra? Får man med router, eller hvordan fungerer oppkoblingen mot internett?

Lurer også litt på de andre tjenestene, som telefoni og TV. Er det noe å satse på?

Bestill, bestill bestill.

Det er så bra.

Men, jeg har hørt at routeren er litt krøkkette, feks til dc++ ?

V

Lenke til kommentar

Bestill, bestill bestill.

Det er så bra.

Men, jeg har hørt at routeren er litt krøkkette, feks til dc++ ?

V

dc++ funker helt fint hos meg

Lenke til kommentar

Hva med TV og telefon? Og hvordan fungerer det teknisk (må man ha en slags STC for hver TV, eller blir det sendt vanlige TV-signaler fra en boks f.eks.)? Og hva med telefon; må man ha egne apparater eller bruker vi vanlige analoge/ISDN?

Takk for alle tilbakemeldinger så langt :)

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Jeg har kikket litt på websidene, og ikke funnet noen informasjon om hvordan løsningen fungerer rent teknisk :( Tenker da på hvordan datamaskiner, TVer og telefoner får distribuert signaler. Må man ha en boks på hver TV? Hva slags utstyr får vi fra Lyse? osv.. :)

Lenke til kommentar

Fra lyse mottar du en boks der linja går inn i. I denne boksen er det 3 tv-uttak, 2 tlf-uttak og 1 inet (som du kopler i switch etv). Vet ikke om de har fått en ny boks siden sist eg snakket med dem, men de hadde noe tull med tlfgreiene til kundene, så alle måtte skiftes ut.

Får lyse om 1 måned i huset mitt. :D:w00t::thumbup:

Lenke til kommentar
Fra lyse mottar du en boks der linja går inn i. I denne boksen er det 3 tv-uttak, 2 tlf-uttak og 1 inet (som du kopler i switch etv). Vet ikke om de har fått en ny boks siden sist eg snakket med dem, men de hadde noe tull med tlfgreiene til kundene, så alle måtte skiftes ut.

Får lyse om 1 måned i huset mitt. :D:w00t::thumbup:

Dette ligner ikke på boksen vi har. Tv-uttakene er oxo inet-uttak. Fordi tv-signalene til Lyse går over tcp. Du kan i utgangspunktet ha så mange tv-dekodere i huset som du lyster, det eneste kravet Lyse setter er at du har en 100 mb switch som fordeler signalene rundt i huset.

Lenke til kommentar

Venter selv på svar fra Lyse, dem holder på med undersøkelse om hvor mange som vil ha Lyse i mitt område. Satser på det beste, har satt meg opp på 10mb linje, bor alene så d bør holde :p

Men ja, klart du bør gå for lyse. Det er et kjempetilbud uten like.

Lenke til kommentar

jeg selger lyse produkter fra Current.as i krsand.

Det jeg kan si er at jeg selger mye dritt!!

LYSE er det eneste jeg føler jeg gjør kjøper en tjeneste når jeg selger. Lyse sine produkter er virkelig gode

Lenke til kommentar

Har hatt Lyse som leverandør på internett, telefoni og TV i snart 2 år og det har vært meget bra. Internett har fungert knirkefritt heile tida, vært ute av drift nokre få gonger 10-30 min i løpet av denne perioden. Har 10Mbits linje som me fekk til tilbudspris 768 pr mnd for internett, telefon og TV. TV meget bra, hatt ein periode med "heng" i bildet men det er vekke. Telefon har til tider vært problematisk. Har i periodar vært ustabil og slutta å fungere ofte. Me har ISDN og det var eindel klatt spesielt med ISDN hjemmesentralane for ISDN telefon. Problemet var visstnok knytta opp mot trådlaus telefon som me har. Masse fram og tilbake men det er no retta. Mykje av dette skuldast nok innkjøringsproblem og for vår del er alt no OK. Du får ein hjemmesentral der fiberkabelen går inn. På den er det to uttak for telefon og 3 uttak for TV/data. Du må ha ein dekodar for kvar TV du vil knytte til nettet. 1 er inkl. i pris for TV, deretter kr. 49 pr mnd i leige for kvar ekstra. Dekoder styrer alle valg på TV slik at masse funksjonar som ligg inne i fjernsyn forsvinn, bl.a. tekst-TV minne, muligens klokke på TV dersom den er styrt av signal frå ein bestemt kanal, muligheten for å kunne ta opp på video frå ein kanal mens du ser på ein annan. Kan være problematisk å koble til videospelar, muligens avhengig av type. Alt i alt så er me kjempefornøyd og eg vil absolutt anbefale Lyse. Reknar med at dei problema me har hatt for det meste er innkjøring/barnesykdommar som no er vekke. Det virkar slik for vår del.

Endret av solaman
Lenke til kommentar

Vi har også bestilt lyse, dog kun 2mbit da, men det får holde til å begynne med. Håper det er så bra som det virker.

Men et lite spørsmål, vil det være mulig å kjøpe internett fra andre levrandører igjennom fiberlinja, eller er det slik at lyse har enerett og eier alle linjene? Litt drit hvis de presser prisen i været, og vi ikke kan endre leverandør slik vi kan på adsl..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...