Gå til innhold

CPU-kjølerens vekt? Æ'det fali?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har opplevd at hovedkortet, CPU'en knekker eller hva nå enn som måtte skje pga. stor vekt på CPU-kjøler? Skal snart gå til anskaffelse av en Thermaltake Volcano 7+. På TT sine hjemmesider har de ikke tatt med vekten, men jeg tror jeg har hørt noe om at den veier 680 gram

noen som vet om dette er riktig? Bør man ta viften av hvis jeg f.eks. skal bære den ned til bilen og kjøre 1 km til en kamerat på LAN og deretter bære den ut av bilen og så ned i kjelleren?

Hvor farlig er egentlig dette?

Abit KG7 Raid :: AMD TBird 1400 MHz :: 256 MB DDR RAM ::

GeForce 3 Ti200 64 MB :: IBM 60GXP 41GB ::

Creative SB Live! Player 5.1 :: Coolmaster vifte ::

-- Idle temp.: 45 - Full load: 58+ -- :mad:

[ Denne Melding var redigert av: sanoj_20 på 2002-04-14 22:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-14 22:29, Nichlas skrev:

680 gram høres jo utrolig mye ut, men tror ikke det skulle være noe problem så lenge maskinen står stille. Skal du flytte maskinen ville jeg tatt av viften for sikkerhets skyld.

Å ta av vifta under flytting anbefales i alle tilfeller uavhengig av vifte type

Lenke til kommentar

Jeg har en Silent Viking, som veier i overkant av en halvkilo. Jeg har kjørt den til diverse lan flere ganger uten uhell.. foreløpig.. Konklusjonen må vel bli at hvis du har den på fanget med HK`et oppover, så skal det gå bra. Silent Viking har tilogmed suckysucky festeanordning, som ikke gjør faren for ødelagt core noe mindre.

Lenke til kommentar

...morsomt observasjon. "om man har PC-en i fanget med HK riktig vei"..tjihi..er det maaaaaaaaaaange fjortiser her eller..som blir kjørt av mor og far??....tjihi..neida..bare spøker....var liksom ingen som sa "legg PC-en i sete med HK riktig vei"...begge hadde den i fanget...de ble kjørt!!..*s*

AKIRA

Lenke til kommentar

Har zalman cnps5100 som veier vel rundt halvkiloen, men denne festes med de 4 hullene rundt prosessoren så jeg tror det er liten fare for at denne skal falle av. Da må i hvert fall hovedkortet knekke osv. osv.

Men tenk så grusomt å åpne esken etter å ha hørt et stort dunk og noen klink klonk lyder..

Først faller kjøleren av og knuser litt på kantene på prosessoren. Deiser ned på skjermkortet og ødelegger dette. Så skal du sjekke hva som skjedde. Kjøleren faller fra skjermkortet og ned på hovedkort hjørnet og river av noen transistorer på veien. Da klarer du endelig å se hva som har skjedd.

Eneste som er helt er det dritt dårlige isdn kortet som du egentlig skulle bytte ut for du har fått deg adsl fra telenor som ikke ville virke.

Under dette står creative kortet som du har disabla for at den interne ac97 lyden er bedre på grunn av irq problemer..

Nei takke meg til de 4 hullene. hva skulle vi ha gjort uten de..

Lenke til kommentar

Har brukt kobber ribber som veide 0,9 kg. De hang på kun to av ørene og datt aldri av! Så lenge kabinettet står rolig så er det sjelden noe problem. Hvis du legger den ned vil det aldri bli noe belasning på ørene. Skal du flytte den så sørg for at ribbene presser ned på CPU`en, da er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Det kommer ann på festemekanismen, bruker kjøleren de fire festehullene rundt socketen er det ikke noe problem.

Jeg har en Alpha Pal8045 kjøleribbe, og har aldri hatt noen problemer med denne under frakt av datamaskinen. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: DeltaVifte på 2002-04-14 23:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-14 23:09, Vegard20 skrev:

Har brukt kobber ribber som veide 0,9 kg. De hang på kun to av ørene og datt aldri av! Så lenge kabinettet står rolig så er det sjelden noe problem. Hvis du legger den ned vil det aldri bli noe belasning på ørene. Skal du flytte den så sørg for at ribbene presser ned på CPU`en, da er det ikke noe problem.

Enig i denne påstanden. Jeg hadde/har en hedgehog 500g kopper kjøler. Bare vær forsiktig når du flytter eller transporterer PC-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...