kjartanskarbø Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Abit IC7-MAX3 Intel Pentium 4 2,8Mhz 800FSB PowerColor Radeon 9800 PRO 128 MB GeIL PC3200 Value 512MB Seagate Barracuda 7200.7 200 GB Ultra Nec ND-2500 DVD±RW AOpen H600B eg vil bruke pc'en til spill og litt video/redigering... noen tips? funker denne? Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 jeg ville heller kjøpt A64 istede for P4, siden du skal bruke den til spill så har jo A64 bedre ytelse men ellers ser den grei ut Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kanskje du burde vurdere å kjøpe to mindre harddisker? Antar dette vil lønne seg i et videoredigeringssystem. Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 A64 viser seg å være den beste CPU en for spill ! og sikkert video redigering også ! P4 er bedre på lettere oppgaver Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hm... samme som jeg skal kjøpe, med unntak av at jeg skal ha 160GB og 1024MB TwinMos RAM (PC3200) og Chieftec kabinett. Ellers alt helt likt. Evt. kan du kjøpe en kjøler til... tja... 3-400 kr, så kan du klokke prosessoren (gjerne senere når det blir mer behov, høyere krav i spill osv). Så en test der en danske hadde klart å klokke en 2,4GHz med boxed kjøøler opp i 3,3 GHz med det hovedkortet. Det tviler jeg på at hverken du eller jeg klarer (tilsvarende forskjell mellom 2,8 og 2,4 altså), men den skal nok gå et stykke på vei... Bare et tips. Forresten: overklokker du, kan du miste garantien på enkelte deler (i tilfelle du ikke visste)... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 i videoredigering vil p4 være kjappest, ikke så utrolig merkbart, men fortsatt kjappere. men siden du skal spille så er a64 det beste valget. anbefaler at du går for 2 hdder, det lønner seg med kjapp hdd til videoredigering, samme gjelder mye minne. Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 AMD, AMD, og atter AMD!! Til spill vel og merke.. For eks denne prosessoren: Athlon 64 3000+ Og dette Hovedkortet: MSI K8N Skjermkortet ser bra ut Lenke til kommentar
MAndreas Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 A64 viser seg å være den beste CPU en for spill ! og sikkert video redigering også ! P4 er bedre på lettere oppgaver p4 er faktisk bedre til videoredigering, på grunn av hyperthreading teknologien som simulerer en andre prosessor, men det er riktig i at amd64 er bedre til spilling. Lenke til kommentar
N* Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 jeg tror asus hovedkort er bedre en abit... litt vertfall Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 jeg tror asus hovedkort er bedre en abit... litt vertfall Jeg tror abit hovedkort er bedre enn asus. men jeg vet ikke hvorfor. kommer nok an på den enkelte modellen framfor produsenten. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 AMD, AMD, og atter AMD!! Til spill vel og merke.. For eks denne prosessoren: Athlon 64 3000+ Og dette Hovedkortet: MSI K8N Skjermkortet ser bra ut Dersom han skal klokke (noe det egentlig ikke ser ut til at han skal), så bør han gå for Pentium 4. Jeg forestiller meg, av en eller annen grunn, P4 som det "enkleste" (dvs. letteste) valget. Av og til lurer jeg litt på hva som er meningen med klokking og lt det der... Merker dere stor forskjell på AMD og Pentium? Merker dere stor forskjell på om en PC er klokket opp 2-300 MHz? Det virker som om det rett og slett bare er en "gimmick" som egentlig er helt unødvendig, men som vi gjør fordi det blir en hobby eller vi blir mer fornøyd med PCen... Ikke t det hindrer meg i å klokke da.... Men tid for å forberede til eksamen... Lenke til kommentar
kjartanskarbø Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 vurdert å klokke, men er ny og er usikker... jeg fant interesse for det og sjekket det ut og lærte litt. Men ka får man egentlig igjen for det i ytelse? vil jeg merke noe forskjell mellom 2,8 og 3,3? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå