Gå til innhold

hjelp.. skal bygge eget kabinett

Anbefalte innlegg

Jeg driver å skal bygge eget kabinett i kryssfinen og plexiglass, men har et par spørsmål som sikkert noen kan hjelp meg med...

1) Hvordan er det mest gunstig å sette opp viftene? Har 2x 120mm og 3x 80mm, alle er Papst og ganske nye...

2) Hvordan skal jeg få mekka en fornuftig viftestyrer? Har ikke økonomi til å kjøpe noe ferdig, så slik som det er nå har jeg strukket ledning slik at jeg vrir på en bryter så kutter 120mm viftene ut, men det blir for amatørmessig i lengden...

3) Hvordan mekker jeg styring av lys? Har nå 2x neonlys og 1x neonwire, og skulle hatt en bryter foran til å koble lys av/på....

Håper noen gidder å hjelpe meg med dette...

Hardware:

Abit K7T, AMD 1100+, TaiSol 1300+ cpu-kjøler, 2x 256Mb SD-ram, 2x 45Gb HD, Pioneer 16x DVD, Plextor 12/10/32 CD-RW, Abit Siluro 64mb GeForce 2,

[ Denne Melding var redigert av: cuivien på 2002-04-14 22:21 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke plater tenker du på da?

Plexiglasset har jeg ikke kjøpt ennå, men kryssfinerplatene har jeg kjøpt. 1x 6mm plate = ca. 200 og 1x 12mm plate = 3-400

Husker ikke helt, kjøpte sammen med en hel masse andre saker, vi driver å pusser opp hjemme...:smile:

Lenke til kommentar

http://www.moddingnorge.tk/ burde ta seg et norskkurs. Skrivefeil på hjemmesider er dårlig deal.

Her er noen eksempler:

-Dagli Leder

-Annonse siden (Fri syre og Koke bok)

-Download siden har ikke kommet helt i gang enda den er helt ny. (komma noen plass?)

-lignene (lignende?)

-skall (skal?)

-porogrammet (w00t?)

-detaliert (?)

-Du får d sikkert til (hva? oppdaterer de hjemmesiden via sms?)

-definitift (nytt ord?)

-vaneligt

Enten kan jeg ikke å lese norsk eller så er dette en utenlandsk side, flere som ser dårlig, slik som meg?

Og i min post finner dere sikkert masse skrivefeil men dette er jo bare et forum, så jeg bryr meg ikke så inni helsikes.

Og til moddingnorge.tk, jeg melder meg som skrivefeilfinner hos dere. Eller sensor om dere vil.

Hilsen Andreas.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 01:15, mrf00rk skrev:

Enten kan jeg ikke å lese norsk eller så er dette en utenlandsk side, flere som ser dårlig, slik som meg?

Og i min post finner dere sikkert masse skrivefeil men dette er jo bare et forum, så jeg bryr meg ikke så inni helsikes.

Hilsen Andreas.

Ellers så er det bare en gjeng fjortiser som driver

siden?? Det finnes ikke noe mer irriterende å lese

en side full av skrivefeil. En og annen tastefeil

må være lov, men det er ganske mange blant annet på

dette forumet som bør skjerpe seg...

-Baq

Lenke til kommentar

synes faktisk det var ganske morsomt å lese på sidene deres. Blandt annet "...LPT kabel, de for du vell for en 50kr eller no...". Men man skal jo ikke mobbe for mye da, det kan jo hende fyren er dyslektiker. Men det hadde det kanskje vært bedre om en av de andre overtok "stavekontrollen" :wink:

Lenke til kommentar

Biltema selger et bryterpanel beregna til bruk i båter. Her er sikringer og ledlys i bryterne. De har flere versjoner, med ulike antall brytere og farger.

Det fine er at du får med et panel i aluminium, det eneste du må gjøre selv er å koble til ledningene.

Gå til http://www.biltema.no. Ikke bruk opera. Klikk båt - 12v og klikk på strømbryterpanelet oppe til høyre, så får du se bilde av alle de har.

Prisene er lave, den jeg har koster 150 kr.

mvh

Are-Harald.

[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-04-16 11:02 ]

Lenke til kommentar

Til dere som skal bygge kabinetter selv:

Kryssfiner er ikke anbefalt byggemateriale.

Dere burde heller bruker MDF plater. De demper mye av

støyen som kassa produserer.

Dessuten så er det mye lettere å få en pen overflate med MDF. Med finer så må man jo helsparkle kassa når man er ferdig. Hvis man ikke liker kvisthull og synlig trefiber i overflaten, da :smile:

Nei bruk MDF...Man får det overalt der de selger finer og spon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...