Gå til innhold

Pc-pult

Anbefalte innlegg

Hei...

Valgte å poste denne i Ok-baren pga at det sikkert kommer til å ta en god stund før jeg kommer igang med byggingen.

Etter å ha brukt et gammelt ustabilt bord til å holde oppe de to skjermene mine i en evighet, bestemte jeg meg for at det var på tide å lage en pc-pult :yes:

Planen var å ha plass til kabinettet inni pulten, og 3 skjermer oppå (utføre en liten oppgradering til 3 skjermer i samme slengen ;) ) samtidig som den skal passe mellom sofaen min og veggen (ca 50 cm med andre ord).

Her er bilder laget i SkechUp (digger det programmet :) ). Jeg vet at det ser ut som det kommer til og velte, men det skal det regnes og fikses på. Det skal foresten ikke vere 3 19" skjermer som på bildet, men en 19" og to 17".

Hva tror dere? Kom gjerne med tips og idéer :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er klar over det, men skal nok få fikset det på en eller annen måte :yes:

Lager sikkert hjula litt lenger fremme (forlenge klossen de sitter på)

Ps: har laget skjermene fra scrach (er litt stolt over det siden jeg ikker er noe spessielt erfaren i SkechUp :p )

Endret av HiddenDragon
Lenke til kommentar

Har du prøvd å sette CRT skjermer ved siden av hverandre før?

Prøvde det en gang, og da flimra begge to :|

Ser ut til at det er no med magnetismen og jeg har hørt at det ikke er særlig lurt å sette dem rett ved siden av hverandre :S

Lenke til kommentar
Hvor skal du ha tastatur/mus? Du burde kanskje legge skjermene lit lenger bak slik at ikke bordet "vipper" + at du får plass til tastatur/mus. :thumbup:

Tastatur og mus skal på tastatur/mus-brett :p

Se her og her :)

Jeg kommer til å sitte/ligge i sofaen og det er derfor ikke så mye vits i å ha tastatur og mus på pulten.

Skal se hva jeg gjør for å hindre att den vipper. Blir nok til at jeg lager lengre "føtter". Vil helst ikke flytte skjermene så mye lenger bak. Vil at de skal stå i en bue med alle skjermene rettet mot meg :D

Edit: nye linker

Endret av HiddenDragon
Lenke til kommentar

Så i grunnen bra ut.. Det [ReXoR] er ikke jeg heller med på. Funker flott det.

Ellers sier jeg som alle andre, pass på så den ikke tipper.

Du kan jo bare kjøre det lett å sette en skrue igjennom og inn i veggen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...