Gå til innhold

Hardisk problem


Anbefalte innlegg

Har en IDE disk fra før av med OS på. Kjøpte nettopp ny HD s-ata disk WD200GB, har Win XP installert fra før og da jeg kobla inn den nye hardisken ble den ikke funnet i verken bios eller windows. Hovedkortet mitt er DFI Lanparty nforce2 ultra socket A.

Må jeg aktivere noe i bios ? Har ikke hatt s-ata disk før.. drivere til s-ata er installert. Noen som har tips eller veiledning ?

 

Ser det går en liknende tråd her på forumet men fant ikke noe der som kunne hjelpe meg. ( Leste forresten bare forgjennom den tråden )

 

Mvh

 

Paul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en IDE disk fra før av med OS på. Kjøpte nettopp ny HD s-ata disk WD200GB, har Win XP installert fra før og da jeg kobla inn den nye hardisken ble den ikke funnet i verken bios eller windows. Hovedkortet mitt er DFI Lanparty nforce2 ultra socket A.

Må jeg aktivere noe i bios ? Har ikke hatt s-ata disk før.. drivere til s-ata er installert. Noen som har tips eller veiledning ?

 

Ser det går en liknende tråd her på forumet men fant ikke noe der som kunne hjelpe meg. ( Leste forresten bare forgjennom den tråden )

 

Mvh

 

Paul

Har du vært på kontrollpanel>administrative verktøy>datamaskinbehandling>diskbehandling?

Lenke til kommentar

Jeg har testet harddisken på ein Asus nf2 delux, der funket den fint!

Jeg oppgraderte biosen på dfi kortet mittt men til ingen nytte så jeg tipper på at s-ata porten er defekt eller noe.... :scared:

 

Men hvis det er noen som kan motbevise min teori så hadde jeg blitt glad :yes:

Lenke til kommentar

ha.. hadde det samma problemet selv.. tingen er at du må partisjonere og formatere disken først..

høyreklikk på min datamaskin>behandle>lagringsplass>diskbehandling.

 

et sted i den delen av ruta du får opp nå ER den manglende disken i den nederste delen av ruta..

Lenke til kommentar

vet at den må partisjoneres først. Men jeg må jo finne disken for å eventuellt partisjonera og formatere.. tyder på at det er HK sin port som er ødelagt siden disken ble funnet på ett annet HK.

Men hvis andre har noen ideer på hva det kan være så er det bare til å si ifra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...